Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anslutningsproblem för Samsung till trådlöst nätverk


sigges

Rekommendera Poster

Hej,

kan någon berätta vad som är fel.

Jag har en Samsung GT-P5110 surfplatta som "hackar" hela tiden i uppkopplingen till internet.

Symbolen för Wi-Fi finns där uppe till höger men pilarna undertill bara flashar till en kort stund när man surfar på nätet och laddningar tar jättelång tid, eller avbryts med meddelande

t.ex. "web page not availiable" eller "tidsfel för servern, laddning avbröts".

Jag har en trådlös router Level One efter min fiberinkopplingslåda och min bärbara dator funkar bra precis som min Iphone 4 men som sagt inte plattan.

Jag har provat "allt" i plattans inställningar men misslyckats, vad göra?

 

Tacksam för tips.

Sigge 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte berätta vad som är fel men kanske får du felsöka som om det inte fungerade bra med andra enheter. Typ:

 

Starta om plattan

Testa annan kanal för WiFi

Testa annat "mode" för WiFi

Testa utan kryptering

osv. för att om möjligt hitta något mer att gå på.

 

Sedan har jag läst, på annat forum, typ:

Kitkat - WiFi-bug - Manuell tidsinställning - drar batteri

Ja, luddigt, håller med. I det fallet var det hög batteriförbrukning som var boven.

Men om det nu verkligen finns någon "WiFi-bug" med Kitkat, och du har Kitkat så kan ju möjligen det vara just din felkälla. Men jag vet alltså inte hur ovanstående hänger i hop riktigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Vilken inställning på säkerheten för det trådlösa nätverket i routern använder du? För nyare mobila enheter krävs wpa2/psk med cipher inställt på aes.Cipher inställt på tkip kan leda till beskrivna problem.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...