Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
marita1

LÖST Kameran visas ej i datorn

Rekommendera Poster

marita1

Hej!

När jag pluggar in min kamera i datorn, Windows 8.1, för att ladda in bilder som jag tagit så visas den inte. Däremot om jag sticker in ett USB-minne eller min GPS så plingar det till direkt och man kan se enheterna i "Dator".

Har provat alla USB-kontakterna och även en annan kamera. Det är bara kameran som inte fungerar.

Någon som har ett tips? Är det någon inställning som behöver ändras? Har för mig att det fungerat med denna datorn innan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Tune

Det kan vara att du behöver installera några drivrutiner för att datorn ska kunna hitta kameran.

Varför tar du inte ut minneskortet och stoppar detta i kortläsaren, fungerar alltid och man slipper få diverse skräpprogram från kameratillverkaren installerat på datorn?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
marita1

Har ingen installationsskiva till kameran. Windows brukar ju oftast hitta drivrutinerna själv, så har det varit med annat som jag kopplat in.

Har provat med minneskortet direkt i datorn och det fungerar men jag är konfunderad varför kameran inte visas när annat gör det automatiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
marita1

Det är en Fuji, några år gammal.

Ja, jag har startat kameran efter jag pluggat in den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jonas__B

Har du hela modellbeteckningen så blir det lättare att söka efter information om kameran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
marita1

Fuji 10.0 är tyvärr det enda jag kan utläsa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tune

Antagligen säger inte Fuji 10.0 så mycket eftersom det förmodligen är hur många megapixel kameran har. Något mer måste det väl stå. Fuji Finepix eller något liknande. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jonas__B

Man måste tydligen installera FinePixViewer på datorn för att (via USB) kunna se innehållet i kameran (om man inte stoppar minneskortet i direkt i datorn, dvs).

Detta framgår av manualen sida 48 (på engelska)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
marita1

Tack Jonas_B!

Har hittat det.

Redigerad av marita1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...