Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE 10 tror det är nyinstallerat


liwabettan

Rekommendera Poster

IE 10 tror att det är nyinstallerat varje gång jag startar datorn och öppnar programmet.

 

Jag får varje gång upp en ruta "Tack för att du installerar Google Verktygsfält" när programmet startas.

Det öppnas en flik, http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/ie-10-welcome-upgrade1  "Din webbläsare har uppgraderats" , som jag inte bett om.

 

Se bifogade bilder

 

Någonstans borde jag kunna göra en ändring för att få programmet att förstå att det inte är nyinstallerat utan har varit installerat länge !!!

 

Kan någon komma på hur ??

 

Vänligen

Liwabettan

post-135096-0-35628400-1407860057_thumb.jpg

post-135096-0-02235700-1407860073_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Det är meningen att meddelandet bara ska visas en gång. Kanske det beror på att Google Toolbar nämns där och du inte väljer det. Finns Google Toolbar i Kontrollpanelens lista över installerade program så att du kan avinstallera det?

 

Eller kör du några registerstädningar eller liknande som raderar informationen om att meddelandet har visats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia, det löste halva problemet att avinstallera Google Toolbar. "Tack"-meddelandet försvann med det.

 

Men jag får fortfarande den extra fliken att "Din webbläsare har uppgraderats".

 

Registerändringar??? Är det något som görs utan att jag ber om det??? Jag gör inget sådant, medvetet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag installerar IE 11 måste jag först installerad Windows 8.1 ... och det känns inte intressant.

Jag har windows 7 och IE 11. Inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia, det löste halva problemet att avinstallera Google Toolbar. "Tack"-meddelandet försvann med det.

 

Men jag får fortfarande den extra fliken att "Din webbläsare har uppgraderats".

 

Registerändringar??? Är det något som görs utan att jag ber om det??? Jag gör inget sådant, medvetet....

Alltid något.

 

Nej, man behöver ha ett registerstädnings- eller optimeringsprogram installerat.

Tyvärr googlade jag förut och hittade inte någon annan där meddelandet återkom hela tiden. Det går ju alltid att pröva med en återställning av alla inställningar, tillägg mm om där skulle vara något som får det att återkomma:

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/reset-ie-settings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia:

Jag har gjort en återställning såsom det beskrivs .. ingen skillnad.

Jag har fått en hint från en bekant som säger att någonstans är det en etta eller nolla på fel ställe som läses in när datorn startas som gör att IE tror att det är nyinstallerat varje gång. BIOS ??? eller var ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte BIOS men registret. Det borde ju gå med de registerändringar som beskrivs på http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/c68cd853-7f1c-4847-9a81-6d58912e6fd2/privacy-statement-or-browser-has-been-upgraded-page-loads-after-june-kb2957689-cumulative-patch?forum=ieitprocurrentver men var försiktig med vad du gör i registret för det är riskfyllt. Skapa en systemåterställningspunkt först.

 

Du kan inte avinstallera Internet Explorer 10 i Windows 8 eftersom det inte finns något att backa tillbaks till, men du kan inaktivera det: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/how-to-turn-internet-explorer-off

Aktivering på samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det strular när jag försöker skapa en återställningspunkt.

Jag går in i Kontrollpanelen-Systemegenskaper-Systemskydd-Skapa...

Jag namnger punkten och trycker på Skapa ---- får sedan ett fel-meddelande, anledning "----Ett fel uppstod för skrivaren. ---- (0x800423F4) " 

sen är jag inte säker på om jag ska göra registerändringen i HKEY eller HKLM ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar två personer som skriver vad som löste det för dem när de fick den felkoden i samband med att göra återställningspunkter:

 

Once I disabled all screen and power saving settings during the backup the problem corrected.

...

had same problem and found out memory stick was a problem taken out and problem gone.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-files/error-0x800423f4/fad7781f-1d4b-43c1-92a9-04ad20f9c4b3

 

Så se till att inaktivera alla energibesparingsinställningar (Kontrollpanelen - Energialternativ) och ta bort allt onödigt som är anslutet innan du prövar igen. Gör inget annat vid datorn samtidigt så som Shawn Keene skriver i samma tråd.

 

Ytterligare tips: http://www.thewindowsclub.com/system-restore-not-working-windows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur det gått till vet jag inte ...men jag har fått till en återställningspunkt.

Nu är bara frågan vad jag gör ... Kommandotolken ??? för att komma åt att göra en registerändring ?? 

Eller ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du inte varit inne i registret tidigare, det gäller att vara väldigt försiktig och noga när man är inne i registereditorn för om man gör fel kan det leda till att Windows inte startar.

 

Man använder ett program som heter "regedit" för att ändra i registret, du kan skriva regedit i en Kommandotolk eller bara söka efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia den här lösningen hittar jag på http://social.techne...itprocurrentver kan det var det du menar att jag ska göra:

 

I HAVE SOLVED IT!!!!!

 

I could not find this answer ANYWHERE on the web, I hope this helps others out there!! There is no need to reinstall IE or rebuild your image.  I figured it out by going through the registry entries one-by-one (only took about 5 minutes to find the entry).

 

HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

IE9TourNoShow = 1

 

It was set to 0, but when I changed it to 1 (true) I stopped getting that annoying "Your browser has been upgraded" tab.

 

Note:  I installed from an image too, I'm going to mount my WIM image, then mount the ntuser.dat from the default user, and update this registry entry so I don't have this problem in future deployments.  Fixing this registry issue within the image should only take about 10-15 minutes (if you can mount your image to the filesystem, that is).

 

Good Luck

~Keith

 

Bilden jag bifogar visar den rad jag tror att jag ska ändra i så fall:

HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

IE10TourShown = 0x00000001 (1)

 

eller ska jag ändra raden ovanför:

IE10RunOncePerInstallCompleted= 0x00000001 (1)

 

till värde 0x00000000 (0)

 

Låter vettigast med sista alternativet  ...

 

 

 

post-135096-0-60054200-1408100469_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 betyder att det är gjort och avklarat, vilket borde vara det som du vill ha.

Även din PrivacyPolicyShown är 1, så det ska inte visas. Med andra ord tycker jag att du verkar ha rätt värden.

 

Kolla även i HEKY_LOCAL_MACHINE i stälet för HKEY_CURRENT_USER.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte samma "filnamn" i  HEKY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main, men du kan kanske se om något är "fel"

den enda som är "nollad" är AssociationActivationMode

däremot är det inget värde på DefaultSecondary_Page_URL .... men det kanske inte har med detta att göra

 

 

 

 

 

 

 

post-135096-0-28623900-1408115240_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det stod något på sidan du länkade till om att man skulle kolla i LOCAL_MACHINE också. Den sidan verkar vara ett dött spår när det gäller ditt problem, tyvärr.

 

Kolla att de inringade nycklarna samt PrivacyPolicyShown i CURRENT_USER har samma värden när datorn är nystartad och du inte har startat Internet Explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag startat om datorn och före start av IE finns inte filnamnen

IE10TourShown

IE10TourShownTime

PrivacyPolicyShown

med alls

 

 

alla andra filnamn finns  -  och med samma värden både före och efter.

 

post-135096-0-21745600-1408130539_thumb.jpg

post-135096-0-81723100-1408130563_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det inte konstigt att IE 10 tycker att det är en ny installation, men varför de försvinner vet jag inte. Vad har du för program som startar automatiskt, utifall att det är något där som rensar?

I Windows 8 har jag för mig att man ser Autostart-program i Aktivitetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Cecilia, det är helg nu !!!

I autostart startas program enl bifogad bild,

ett heter "hkcmd Module" ---- låter lite suspekt för mig ---- men kanske inte för dig ;)

 

post-135096-0-50030200-1408187499_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet av mig Cecilia -- hkcmd ger mig tydligen möjligheten att använda tangentbordet ist för musen

Dåligt påläst ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Finns ju ingen anledning att ha Adobe-program som alltid ligger och kör. Om du inte använder Kies väldigt mycket behöver ju inte det starta automatiskt heller. Om du har gratisversionen av SUPERAntiSpyware ger det inget realtidsskydd i alla fall och då behöver det inte heller starta automatiskt. Så pröva med att inaktivera dem och se om datorn fungerar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en snabbare start när jag inaktiverade automatstarterna.

Men Kies TrayAgent.. kan det bli några problem om den inaktiveras ??

Eller den fungerar när den behövs bara att den inte startar med automatik vid datorstart eller hur?

 

Men det gör ju inget åt den extra startsidan vid IE-öppning  ;o)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...