Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer ej ut på internet explorer


Martassen

Rekommendera Poster

andra gången jag gick in i felsäkert läge verkar det som jag fick bort mapparna Avira.

Ska ta köra registrycleaner en gång till.

 

Tog undefär 60 sek ifrån att jag tryckte på Internet explorer tills ja kom in. Seg.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Skapad
  • Senaste svar

Kört igenom med regcleaner igen. Tror fick bort en del men sedan säger den som bifogad bild. Jag tog bort det jag kunde.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört igenom med frst igen. Se bifogad fil.

 

Ibland kan datorn kännas lite snabbare. anske är det Internetexplorer som tar mkt kraft och kanske börja med annan läsare?

 

Ibland är datorn hemskt seg ibland är den lite piggare. Ofta timglas och man tror den ska hänga sig. Upplevs mest när man är ute på internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I bilden i inlägg 27 klickar du på OK för att ta bort nycklarna. Om det inte lyckas ändå så får du här ett skript för att ta bort det som syns i loggen i alla fall, det lär vara det mesta.

 

Starta Anteckningar.

Kopiera alla rader i rutan:

S2 AntiVirSchedulerService; "C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe" [X]
S2 AntiVirService; "C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe" [X]
R2 avgntflt; C:\Windows\System32\DRIVERS\avgntflt.sys [97648 2014-07-23] (Avira Operations GmbH & Co. KG)
R1 avipbb; C:\Windows\System32\DRIVERS\avipbb.sys [136216 2014-07-23] (Avira Operations GmbH & Co. KG)
R1 avkmgr; C:\Windows\System32\DRIVERS\avkmgr.sys [37352 2014-07-23] (Avira Operations GmbH & Co. KG)
S3 catchme; \??\C:\ComboFix\catchme.sys [X]
C:\Program Files\Avira
2014-08-05 01:01 - 2014-07-23 13:29 - 00136216 _____ (Avira Operations GmbH & Co. KG) C:\Windows\system32\Drivers\avipbb.sys
2014-08-05 01:01 - 2014-07-23 13:29 - 00097648 _____ (Avira Operations GmbH & Co. KG) C:\Windows\system32\Drivers\avgntflt.sys
2014-08-05 01:01 - 2014-07-23 13:29 - 00037352 _____ (Avira Operations GmbH & Co. KG) C:\Windows\system32\Drivers\avkmgr.sys
2014-08-05 01:01 - 2014-07-23 13:29 - 00028520 _____ (Avira GmbH) C:\Windows\system32\Drivers\ssmdrv.sys
2014-08-05 00:44 - 2014-08-05 13:38 - 00000000 ____D () C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Avira
och klistra in i Anteckningar. Kontrollera att inga filer har delats upp på två rader.

Spara filen på skrivbordet med namnet fixlist.txt.

 

Starta FRST som finns på skrivbordet.

Klicka på knappen Fix.

Vänta tills programmet är klart.

 

Programmet skapar en logg Fixlog.txt på skrivbordet.

Klistra in innehållet i den i ditt svar.

 

Du har ju Firefox installerad så det är ju bara att pröva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 min för att kunna komma ut på internet och skriva detta. Suck.
5 minuter innan välkomnsskärmen kommer upp. Seg seg seg.

Datorn startades om när jag körde scriptet. Den stog i evigheter och tänkte och det stog att den skulle stängas av.
Jag slog av den och den startades om och loggen kom upp.
Se bifogad fil.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommit in i Windows update nu. Installerar uppdateringar. Just nu 9 av 114. får väl stå köra. Går segt men det händer något iallafall .

 

Jag upplever den är seg och att det tar väldigt lång tid ifrån att jag startar datorn tills jag är inne i Windows och kan göra något. (typ öppna ett fönster). Schackspelet försvann tydligen ifrån startmenyn som min pojk brukar spela. Ingår bland spelen. Hittar dock Schackspelet under spel i startmenyn så funkar nog ändå såg jag nu(redigera inlägget).

Från man slår på datorn tills man kommer in i Windows och skrivbordet gick något snabbare tidigare innan.(innan rensning). Dock har datorn nästan aldrig varit uppkopplad (sällan) till internet tidigare då min son bara använder Office för att skriva och läsa.

 

Kanske blir det bättre när uppdateringarna är klara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När dator är så enormt seg jämnt brukar det vara ett av två problem, den är överhettad så att processorn går långsammare för att inte bli ändå varmare, eller hårddisken håller på och går sönder. Det är nog viktigast att utreda det.

 

Vid senaste FRST-fixen hade du inte kopierat med riktigt hela innehållet i rutan varför FRST tog bort en massa som inte skulle bort och som nu kan ställa till problem i datorn.

Det var mappen C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Avira som skulle bort men vid inklistringen i Anteckningar blev det i stället C:\ProgramData\Microsoft.

 

Som tur är raderar inte FRST helt och hållet utan flyttar i stället filer och mappar till mappen C:\FRST\Quarantine och de kan återställas därifrån på följande sätt:

 

Starta Anteckningar.

Kopiera alla rader i rutan:

RestoreQuarantine: C:\FRST\Quarantine\C\ProgramData\Microsoft
och klistra in i Anteckningar. Kontrollera att inga filer har delats upp på två rader.

Spara filen på skrivbordet med namnet fixlist.txt.

 

Starta FRST som finns på skrivbordet.

Klicka på knappen Fix.

Vänta tills programmet är klart.

 

Programmet skapar en logg Fixlog.txt på skrivbordet.

Klistra in innehållet i den i ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fix result of Farbar Recovery Tool (FRST written by Farbar) (x86) Version:2-08-2014
Ran by magnus at 2014-08-06 13:47:19 Run:3
Running from C:\Users\magnus\Desktop
Boot Mode: Normal

==============================================

Content of fixlist:
*****************
RestoreQuarantine: C:\FRST\Quarantine\C\ProgramData\Microsoft
*****************

RestoreQuarantine: C:\FRST\Quarantine\C\ProgramData\Microsoft=> Restoring from Quarantine completed.

==== End of Fixlog ====

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du kolla att du har mappen C:\ProgramData\Microsoft och att den är har mycket innehåll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmärkt

Finns mappen C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Avira för i så fall kan du ta bort den manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då föreslår jag att du startar ett nytt ämne i Hårdvara - övrigt för hjälp med kontroll av temperaturer och hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag ber om ursäkt jag tar upp denna tråd igen.

Jag tänkte jag skulle avinstallera frst, combofix.exe, adwcleaner som blev kvar efter rensningen som gjordes i tidigare inlägg i denna tråd på min sons dator.

 

Ska väl avinstalleras på speciellt sätt? så tänkte lika bra jag frågar hur ifall. Om det går avinstallera dom utan internetuppkoppling är det bra.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt för att jag glömde skriva det.

 

1. Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Uninstall-knappen.

 

2. Tryck Windows-tangenten + R

Kopiera och klistra in denna rad:

ComboFix /Uninstall

 

Observera att det är ett mellanrum före /

Klicka på OK.

 

3. Ladda ner avinstallationsprogrammet OTC till Skrivbordet (kan göras via annan dator om så vill): http://oldtimer.geekstogo.com/OTC.exe

Dubbelklicka på filen för att starta programmet.

Tryck på knappen CleanUp! och FRST kommer att avinstalleras efter en omstart av datorn. Ta bort eventuella loggar.

 

4. Förbättra skyddet i datorn, se mina Råd för en säkrare dator: http://ceciliasec.wordpress.com/rad/

Det är mycket viktigt att hålla alla småprogram i datorn uppdaterade, gamla versioner av t ex Flash, Java och Adobe Reader innehåller kända säkerhetshål, vilka kan användas av en webbsida för att infektera datorn. Jag tycker att Secunias program (länk på min webbsida) är en bra hjälp för att kontrollera hur det står till med säkerhetshål i datorn och ange vad som behöver åtgärdas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia har du inte skrivit fel instruktioner för adwcleaner, för som jag förstår martassen i #42 så vill hen avinstallera det.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte bort frst. Ikonen ligger kvar på skrivbordet.

Hur går jag bort det?

 

Adwcleaner dubbelklickade jag på och den fråga om ladda ner ny version. Sedan försvann adwcleaner ifrån skrivbordet. Vet inte riktigt vad som hände. Finns ej på skrivbord iallafall och ej heller i kontrollpanel bland installerade program. Är den borta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la denna gången installeringsfilen otc på skrivbordet och körde cleanup och starta om datorn. Otc finns längre ej kvar på skrivbordet men frst gör det!?

 

Hur vet jag adwcleaner är borta?. Finns ej på skrivbord som jag skrev tidigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja mapp adwcleaner finns under c.

En mapp som heter quarantine ligger under adwcleaner

 

Någon frst ser jag ej. Jag tog tidigare bort frst på skrivbordet(delete).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...