Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad rekommenderar ni för webbhotell


cybertears

Rekommendera Poster

Om det är skolan som ska använda servern kanske de redan har en domän och webbplats?

Det är så att jag och en annan har hand om introduktionsprogrammets datorer, och det är jag som vill ha lite mer koll på vad som finns och behövs göras, därför vill jag sätta upp en hesk, så det utrymmet är inte enbart för att jag ska ha en helpdesk för skolan utan även för att jag lite senare om jag vill ha möjlighet att sätta upp egna hemsidor o.s.v

 

Nu är min tanke enbart på att sätta upp detta för skolan och inget annat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har min domän hos Binero men inte hotellet. Skälet är att jag inte behöver så mycket utrymme till min hemsida.

 

https://www.binero.se/webbhotell

 

Binero har sommarkampanj som gäller till den 15 augusti.

Ingen startavgift och halva priset första året.

Privatpaketet kostar 79 kronor/månad normalt men första året är det halva priset.

100GB utrymme och 2000GB trafik varje månad.

 

Behöver du 15GB eller mer är detta mer prisvärt än Manufrog. Som jag skrivit tidigare är Manufrog billigast upp till 750MB utrymme.

Ta och kika lite närmre på t.ex. Binero. De har bäst pris på .se-domäner och bra pris på så stora webhotellslagring som du önskar.

 

Åge

Jag är osäker på hur mycket utrymme som jag behöver i nuläget.

Ska kika närmare på Manufrog och binero.

kanske blir så att jag beställer ett MiniResell på Manufrog och en domän hos Binero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor plats tar det där Hesk-programmet på din dator?

Jag antar att du har installerat det.

Jag såg nu att hesk inte tar så värst mycket i sig själv (7 Mb) men sen så skapas ju artiklar i kunskapsdatabasen (hesk har en sådan funktion i sig) sedan skickas det ju mail fram och tillbaka det tar utrymme, då jag aldrig raderar några mail 

 

sen satt jag och funderade på om man skulle utnyttja FTP servern om jag nu bestämmer mig för att köra en kombination av Manufrog och binero för jag har ju saker som jag ibland önska att jag kom åt då min dropbox är rätt så full så kan jag inte lägga något mer där. vill inte betala för dropbox tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text tar förhållandevis lite plats, 1 kB är 1000 tecken och det är en rätt mycket text. 1000 sådana korta artiklar blir alltså 1 MB.

 

Finns ju andra webbtjänster för synkronisering och backup som har mer gratis utrymme än Dropbox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text tar förhållandevis lite plats, 1 kB är 1000 tecken och det är en rätt mycket text. 1000 sådana korta artiklar blir alltså 1 MB.

 

Finns ju andra webbtjänster för synkronisering och backup som har mer gratis utrymme än Dropbox.

Vad rekommenderar du där då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kollar på ett miniReseller paket:

 

125 kr/mån
135 kr/mån (UK)
Ingen startavgift
Första månaden gratis

  • ic_tick_trans.png 15 GB Utrymme
  • ic_tick_trans.png 100 GB/mån Bandbredd/trafik

och om man kollar på ett Webbhotell – Kontopaket (standard)

 

260 kr/år
310 kr/år (UK)
Ingen startavgift
Första månaden gratis

  • ic_tick_trans.png3000 MB Utrymme
  • ic_tick_trans.png30 GB/mån Bandbredd/trafik

Så verkar ett reseller paket vara billigare ändå, eller är det jag som är ute och cyklar?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur du räknar men min uppfattning stämmer inte med din.

 

Resellerpaketet kostar 125 x 12 = 1500 kronor per år.

Kontopaketet kostar 260 kronor per år.

 

I mina ögon är 1500 kronor betydligt mer än 260 kronor.

Visst, utrymmet är större för det dyrare men du har fortfarande inte fått klart för dig hur mycket utrymme du behöver.

 

Behöver du 15GB bör du titta närmre på Bineros alternativ.

 

https://www.binero.se/webbhotell/jamfor-pris

 

100GB utrymme och 2000GB trafik per månad.

79 kronor per månad och, från och med igår, 125 kronor i startavgift ger en månadskostnad på 89,50 kronor i snitt första året.

Du får större lagringsutrymme samt mer tillåten trafik per månad till en lägre kostnad.

 

Räknar jag rätt blir kostnaden för första året 1073 kronor mot Manufrogs 1500 kronor.

År två blir kostnaden 948 kronor mot Manufrogs 1500 kronor.

 

Alla priser inklusive moms.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då måste jag ha glömt att dubbla med 12, var rätt trött i huvudet när jag skrev föregående inlägg.

 

Så om jag förstår allt rätt så är det för hela kittet, både webbhotell+ domännamn.

 

funderar på att ta det alternativet på binero.

 

Det låter bra iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Reseller" är väl för dem som fungerar som återförsäljare av webbhotellsutrymme, t ex en internetleverantör som vill ge sina kunder möjlighet till en liten gratis webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Reseller" är väl för dem som fungerar som återförsäljare av webbhotellsutrymme, t ex en internetleverantör som vill ge sina kunder möjlighet till en liten gratis webbplats.

Det behöver inte vara så 

 

 
Javisst! Du kan använda hur många domäner du vill 1 eller 99, det finns ingen begränsning för hur många domäner du kan använda, du är endast begränsad till det utrymme och den bandbredd/trafik som ditt reseller-konto har, och du behöver absolut inte sälja vidare konton om du inte vill – du kan använda det till dig själv och dina egna hemsidor/domäner.
 
Alla kunder som har ett reseller-konto har tillgång till web hosting manager panel (WHM) vilken du kan använda för att administrera alla domänerna Tips: Många kunder väljer att köpa ett Reseller-konto istället för att köpa många separata kontopaket för sina domäner.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då måste jag ha glömt att dubbla med 12, var rätt trött i huvudet när jag skrev föregående inlägg.

 

Så om jag förstår allt rätt så är det för hela kittet, både webbhotell+ domännamn.

 

funderar på att ta det alternativet på binero.

 

Det låter bra iallafall

Eftersom Manufrog inte har domänhantering är priserna jag anger i inlägg 34 för webhotell enbart.

 

Domänen tillkommer.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hejja Binero.

 

De har haft strul tidigare men nu känner jag att det är stabilt och en fullgod kontrollpanel för mina behov.

Ja, one.com funka inte så värst bra, sidan åkte ner ofta,  tog tid innan man fick igång databasen normalt så idag sa jag upp det som jag hade hos one.com och gick över till Binero.

post-124092-0-08859800-1412357090_thumb.png

Hesk kräver  att man gör en autentisering när man ansluter till en SMTP server

 

Dom har även en höstkampanj just nu.

post-124092-0-34880500-1412357289_thumb.png

810 Kr för ett år var inte alls så farligt. Nu hoppas man att man slipper allt strul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Är det en liten hemsida du ska publicera kan jag rekommendera one.com, dom är prisvärda och flera funktioner du kan behöva ingår.

Ska du publicera en större site rekommenderas att du kollar in någon av dom större leverantörerna. Sök på webbhotell på google så kommer dom största högt upp i listan. Jämför gärna pris och funktion.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cybertears

Jag har inte haft så värst mycket problem när det gäller binero jämfört med one.com

 

Visst binero har haft problem med ddos attacker men det är sällan som min servicedesk låg nere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Om "utöver det vanliga" är att företaget är en enskild firma, att servrarna ligger utom europa och att det fått mindre bra omdömen från sina kunder så är det helt rätt.

http://www.sverigesbastawebbhotell.se/webbdo/

 

Jag skulle personligen inte lita på ett företag som inte har företagsuppgifter (organisationsnummer och momsregistreringsnummer) i avtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha! Jonas hann före. :) Tänkte precis fråga vad som egentligen är "utöver det vanliga", för när man kollar de tekniska specarna på de olika paketen så förefaller de inte vara det i mina ögon i alla fall. Snålt tilltaget med lagring och trafik. Mycket begränsat antal domäner. Avsaknad av Node, MongoDB, SSH-access och DNS-editor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Stänger tråden eftersom den drar till sig spammare.

 

Om du vill ha tips om webbhotell, starta ett nytt ämne.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia locked this ämne

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...