Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

spel på en extern hårddisk


ehm1

Rekommendera Poster

Går det att spela spel på en extern hårddisk. Eller kommer det lagga och kommer det ta lång tid att ladda t.ex banor?

 

Om det går undrar jag om någon har ett bra tips på en bra hårddisk med minst 1TB helst mer. Inte jätte dyr max 1500kr

 

Om det inte går undrar jag om det finns en alternativ lösning då mitt minne i datorn är fullt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna försöka hjälpa dig, men det går inte, när du inte berättar vilken dator du har. Vilka anslutningar, USB2, USB3, ESATA, hårddisk.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en USB3 extern hårddisk fungerar det. Möjligtvis tar det lite längre tid att ladda in banor. Men eftersom du har flera sata anslutningar på moderkortet, vore det bättre att installera en disk till. Nätaggregat borde väl ha en sata ström kontakt ledig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet jag om nätaggregatet har sata kontakt ledig?

 

Och hur svårt är det att installera en till hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av datorn och dra ur elkontakten. Öppna lådan och skruva dit den nya hårddisken. Exakt hur det ser ut i din dator vet jag inte.

Från nätaggregatet ska det finnas kontakten överst som du kopplar till hårddisken och sladden underst kopplar du mellan hårddisk och moderkort. Det går inte att sätta kontakterna fel. När det är klart starta datorn. Klicka på Start och skriv Datorhantering i sökrutan. Öppna Datorhantering och välj Diskhantering. Högerklicka på den nya disken och formatera till NTFS.

post-36233-0-65075900-1406799910.png

post-36233-0-65401000-1406800058_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter ganska enkelt. nu ska jag bara hitta en bra hårddisk

 

några förslag på vilken sorts hårddisk jag ska skaffa?

 

som sagt max 1500kr kan lägga till lite om det behövs. och minst 1TB om det är möjligt

 

och tack för den snabba hjälpen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...