Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klistra in här funkar inte med IE11...


Jodie

Rekommendera Poster

Tidigare brukade jag ofta kopiera text och/eller länkar någonstans ifrån och klistra in här när jag formulerade ett inlägg. Nu sedan jag för några dagar sedan fått uppdatera till IE11 under Windows 8.1 händer inget alls när jag försöker klistra in - varför?  :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare brukade jag ofta kopiera text och/eller länkar någonstans ifrån och klistra in här när jag formulerade ett inlägg. Nu sedan jag för några dagar sedan fått uppdatera till IE11 under Windows 8.1 händer inget alls när jag försöker klistra in - varför?  :(

Det är ett känt kompatibilitetsproblem mellan Internet Explorer 11 och alla forum som är baserade på forumprogrammet från IP Board, t ex Eforum. För att klistra in något får man först klicka på knappen "Källa" som är knappen längst till vänster i översta raden ovanför svarsrutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett känt kompatibilitetsproblem mellan Internet Explorer 11 och alla forum som är baserade på forumprogrammet från IP Board, t ex Eforum. För att klistra in något får man först klicka på knappen "Källa" som är knappen längst till vänster i översta raden ovanför svarsrutan.

:) Tack för förklaringen och anvisningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett känt kompatibilitetsproblem mellan Internet Explorer 11 och alla forum som är baserade på forumprogrammet från IP Board, t ex Eforum. För att klistra in något får man först klicka på knappen "Källa" som är knappen längst till vänster i översta raden ovanför svarsrutan.

Detsamma tycks gälla även citerafunktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det fungerar hur enkelt som helst att markera med musen ock högerklicka samt välja klistra in.

Kan hända att du har ett registerproblem där hänvisningen i Explorer inte blir rätt.

Prova ex. CCleaner

Lycka till :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar hur enkelt som helst att markera med musen ock högerklicka samt välja klistra in.

Kan hända att du har ett registerproblem där hänvisningen i Explorer inte blir rätt.

Prova ex. CCleaner

Lycka till :thumbsup:

PC för Alla införde en rättning för ett tag sen så nu ska det fungera att klistra in oavsett webbläsare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC för Alla införde en rättning för ett tag sen så nu ska det fungera att klistra in oavsett webbläsare.

Gjorde ett test, men det fungerar inte att klistra in...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missuppfattade att det inte skulle gå att kopiera från Explorer till något annat.

Helt fel av mig. Fungerar ej för mig heller. :excl:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett test, men det fungerar inte att klistra in...

För att IE11 skall fungera med citat ,klistra in och bifoga måste symbolen källa vara markerad.

 

Har man en gång markerat källa verkar det kommas ihåg efter omstart och ny inloggning tills man rensar  kakor med exempelvis Ccleaner som lustigt nog föreslogs som lösning.

 

Kan förändringen vara att en kaka håller rätt på om källa aktiverats eller inte?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett test, men det fungerar inte att klistra in...

Då ska jag stöta på PC för Alla igen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Då ska jag stöta på PC för Alla igen.

Personligen upplever jag att problemen tyvärr kvarstår precis likadant. Nyssens råkade jag åter ut för att skriva-inlägg-och-länka-funktionen hängde sig så att det jag redan skrivit varit förgäves. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen upplever jag att problemen tyvärr kvarstår precis likadant. Nyssens råkade jag åter ut för att skriva-inlägg-och-länka-funktionen hängde sig så att det jag redan skrivit varit förgäves. :(

Enligt PC för Alla har de infört den fix som IP Board tog fram för att råda bot på inklistringsproblemet med IE 11. Det är också en ny version av IP Boards forum på gång och i den förväntar sig alla att IE 11 ska fungera fullt ut.

 

Men det låter som att du har något annat problem eftersom det hänger sig. Någon av dessa åtgärder brukar lösa nästan alla problem i Internet Explorer:

 

Återställ inställningarna i Internet Explorer enligt artikeln http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/reset-ie-settings .

 

Pröva med att ta bort cookies och tillfälliga internetfiler enligt artikeln http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/manage-delete-browsing-history-internet-explorer .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...