Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OKI B6250


guntes

Rekommendera Poster

Tack för ditt engagemang! Jag vill pröva länken men jag är jättedålig på engelska. Finns det någon svensk sida el. beskrivning? Jag öppnade länken och jämförde beskrivningsbilderna som jag fick upp med länkens beskrivning och de stämmer inte helt.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/install-printer#install-printer=windows-7

 

Hittar inte Windows fungerande drivrutin får man alltså själv peka ut den.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är riktigt att EXE filerna finns men filändelsen (.exe) visades inte eftersom rutan vid "Dölj filnamstillägg för kända filtyper" var ibockad.

 

Kontrollpanelen----Mappalternativ----Visning

 

LARSAS

Nu har jag de exe filerna  men problemet kvarstår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men problemet kvarstår!

 

Vilket problem kvarstår? Problemet i inlägg #1 var väl att du inte hittade drivrutiner annat än som zip och att du inte visste hur du kunde packa upp dessa?

 

Jag behöver ladda ner drivrutiner till OKI B6250. De sidor jag har hittat kräver WIN ZIP som jag inte har. Finns det någon sida jag kan ladda ner från där jag inte behöver WIN ZIP? Jag har Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag de exe filerna  men problemet kvarstår!

  Jag tror inte att funktionen påverkas om filändelsen är dold eller inte.Jag föreslår att du försöker följa innehållet i länken inlägg 26. Lokala skrivare----Så här installerar du(lägger till) en lokal skrivare     är kanske mest intressant avsnitt.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är problemet med att få skrivaren att fungera nu så är det ett nytt problem. Detta eftersom, precis som Mickael63 skriver, rubrikens problem är löst.

 

Jag förslår att du gör följande:

 

1. Om skrivaren är ansluten till datorn, koppla bort den.

2. Klicka på en av .exe-filerna och följ de instruktioner du får. Får du inga instruktioner, vänta tills programmet är avslutat.

3. Klicka på den andra .exe-filen och följ de instruktioner du får. Får du i ga instruktioner, vänta tills programmet är avslutat.

4. Starta om datorn.

5. När datorn är omstartad, anslut skrivaren och starta upp skrivaren.

6. Om allt fungerar som det skall bör Windows nu installera drivrutinerna för din skrivare automatiskt.

7. Vänta tills det är klart.

8. Om Windows meddelar att skrivaren är installerad,prova att skriva ut en sida.

9. Återkom med resultatet.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...