Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns Bluetooth i min dator?


Hans  Peter

Rekommendera Poster

Nu är jag verkligen illa ute när jag måste ställa rubricerad fråga. :D Men var hittar man uppgift om just detta i Win 8.1? En vägledning för en dummy skulle jag behöva av någon.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde inte att den uppgiften behövdes. Men det är i alla fall en Dell Inspiron 15.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde inte att den uppgiften behövdes. Men det är i alla fall en Dell Inspiron 15

Dell Inspiron 15 finns i flera olika konfigurationer. För att du ska få rätt svar på din fråga så måste du uppge hela modellbeteckningen. T.ex. Dell Inspiron 15 5545. Om din dator har Bluetooth så borde det gå att aktivera och inaktivera Bluetooth via tangentbordet. Prova att trycka FN + F2 eller någon liknande kombination.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag trodde inte att den uppgiften behövdes. Men det är i alla fall en Dell Inspiron 15.

/hans peter

 

Datorer finns det en oändlig mängd av.

Räcker inte med att bara tala om vilket system du kör.

 

Om du har manual för datorn kan du kolla där också. Borde stå i specifikationen över datorn om där finns "blåtand".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag verkligen illa ute när jag måste ställa rubricerad fråga. :D Men var hittar man uppgift om just detta i Win 8.1? En vägledning för en dummy skulle jag behöva av någon.

/hans peter

Det borde ju gå bra att se i Enhetshanteraren. För att komma till den i Windows 8 är det enklast att söka på ordet Enhetshanteraren eller möjligen om den syns när du högerklickar på Start-knappen.

 

Om datorn har Bluetooth ska Enhetshanteraren lista det, se Figur 2 på http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=sv&docname=c03604829

 

Dock om ingen drivrutin för Bluetooth är installerad kan det i stället finnas en okänd enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det enda som jag hittar i Enhetshanteraren är under Nätverkskort:

post-48687-0-99879000-1406468124.jpg

Om jag går in på Egenskaper/Avancerat står det på ett ställe Bluetooth Colaboration,

Kan det vara beviset? Om JA, eftersom jag inte har någon Bluetooth-ikon någonstans

kan man ju undra om den fungerar. Men det är nog något för Dell-Supporten.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en yngling. Efter mycket tankeverksamhet hittade jag en F-knapp (F2) med vilken jag kunde slå på Blåtanden. Tack. ni som har försökt hjälpa till.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...