Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte att konfigurera uppdateringar efter fabriks återställning av win 8


Mattee90

Rekommendera Poster

Som ämnes raden antyder så vägrar windows konfigurera uppdateringar ordentligt efter fabriks återställning med recovery skivor, det enda som händer är att jag får felmeddelandet: det gick inte att konfigurera windows-uppdateringar, datorn försöker återställa uppdateringarna men har nu stått och ''tuggat'' på samma ställe 2 timmar i sträck. Några förslag på vad man kan göra för att fixa problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma fel vid uppgradering till Windows 8.1.  För att komma runt felet avbockade jag samtliga uppdateringar. Sorterade efter namn så att del äldsta kom först i listan. Sen bockade jag för ett par stycken åt gången och installerade. Det blir många omstarter men jag lyckades få in alla till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet då för min del är att jag inte ens kommer ifrån kunde inte konfigurera uppdateringar skärmen, när datorn väl lyckats återställa till en tidigare tid punkt så startar den om och påbörjar ännu ett försök att återställa, finns felsäkert läge i windows 8 eller har de tagit bort det? Är administratör på datorn men får det inte att fungera ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, "Felsäkert läge" finns i Windows 8 men det är en liten omväg för att ta sig dit jämfört med tidigare versioner:

 

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/windows-startup-settings-including-safe-mode

 

Du skriver att du är Administratör på datorn. Menar du då att du aktiverat Administratörskontot eller är ditt användarkonto med i Administratörsgruppen?

 

Har du kollat att datorns tid och datum är korrekt? Är tid/datum inte korrekt kan du inte konfigurera Windows Update.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...