Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med videredigering


MrPeakon

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har börjat spela in videos när jag spelar (mest för skoj skull) och jag skulle behöva lite hjälp när det kommer till redigeringen. Det som är mitt största problem är att min videos har 1280x1024 upplösning eftersom att det är min skärms max upplösning, alltså det jag vill göra är att förstora själva videoklippet så det fyller ut hela skärmen i tex vlc. 

 

Kolla den bifogade bilden. 

 

EDIT: Tar även gärna emot tips på gratis redigeringsprogram som är lätt att använda!

post-134633-0-81929600-1405338474_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har börjat spela in videos när jag spelar (mest för skoj skull) och jag skulle behöva lite hjälp när det kommer till redigeringen. Det som är mitt största problem är att min videos har 1280x1024 upplösning eftersom att det är min skärms max upplösning, alltså det jag vill göra är att förstora själva videoklippet så det fyller ut hela skärmen i tex vlc. 

 

Kolla den bifogade bilden. 

 

EDIT: Tar även gärna emot tips på gratis redigeringsprogram som är lätt att använda!

Det går att fixa men då kommer bilden se skit ut. Vad har du för skärm låter skumt att den vara klara av 1280x1024 då måste den vara gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att fixa men då kommer bilden se skit ut. Vad har du för skärm låter skumt att den vara klara av 1280x1024 då måste den vara gammal.

 

Ja okej, misstänkte det faktiskt... En LG Flatron L1715S :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja okej, misstänkte det faktiskt... En LG Flatron L1715S :P

För det man får göra är att man dra ut bild och då kommer bilden blir suddig. Rekommendera att köpa en bättre skärm. När man 

redigeringar då kan man lura den att tro att skärm är full hd. Själv så kör jag bara med hd så fick lura den att tror att den var full hd.

 

Var mycket jobb med det men då använder jag mig av Windows Live Movie Maker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det man får göra är att man dra ut bild och då kommer bilden blir suddig. Rekommendera att köpa en bättre skärm. När man 

redigeringar då kan man lura den att tro att skärm är full hd. Själv så kör jag bara med hd så fick lura den att tror att den var full hd.

 

Var mycket jobb med det men då använder jag mig av Windows Live Movie Maker.

 

Ja okej, tack för svar! Blir att byta skärm isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Oavsett bildskärm, även om du har en på 1920x1080 så kommer du troligen att få denna bildruta i alla fall.

Den första frågan jag ställer; hur ser spelet ut när du kör detta som vanligt?

 

Eftersom det ser mest ut att vara beroende på ditt spels grafikinställningar och där skall du hellre ändra dessa så det blir till vad din bildskärmsupplösning klarar.

 

Och vilket grafikkort har du?

dator, fabrikat och modellbeteckning?

Vilket spel?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett bildskärm, även om du har en på 1920x1080 så kommer du troligen att få denna bildruta i alla fall.

Den första frågan jag ställer; hur ser spelet ut när du kör detta som vanligt?

 

Eftersom det ser mest ut att vara beroende på ditt spels grafikinställningar och där skall du hellre ändra dessa så det blir till vad din bildskärmsupplösning klarar.

 

Och vilket grafikkort har du?

dator, fabrikat och modellbeteckning?

Vilket spel?

Mvh

 

Spelet fyller ut hela bildskärmen när jag spelar. Jag kör på det högsta min skärm klarar och det är 1280x1024. 

 

Ett MSI GTX 770, CPU 4670K klockad till 4,4 GHz, Moderkort MSI Z87-G45 Gaming. Är ett hemmabygge. StarCraft 2 spelar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet fyller ut hela bildskärmen när jag spelar. Jag kör på det högsta min skärm klarar och det är 1280x1024. 

 

Ett MSI GTX 770, CPU 4670K klockad till 4,4 GHz, Moderkort MSI Z87-G45 Gaming. Är ett hemmabygge. StarCraft 2 spelar jag.

Bra dator men dålig skärm. Hur tog du bilden? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dator men dålig skärm. Hur tog du bilden? 

 

Gjorde en print screen, sen målade jag i paint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Om du inte svarar på mina frågor så blir det svårt att hjälpa till.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja så är det trött är ordet.

 

Men om vi börjar från början så att säga; vilken grafikkors-drivrutin kör du med?

Ladda hem denna till lämplig plats på din disk¨¨

Sedan högerklickar du på installatorns filen och väljer "Kör som administratör" därefter så startar du om datorn.

 

Se till att du väljer rätt operativsystem, antal bitar och grafifkkortsserie http://www.geforce.com/drivers

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...