Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fungerar inte efter installation av grafikkort


rancid4321

Rekommendera Poster

Hej. När jag installerar mitt grafikkorts drivrutiner på datorn så kommer jag inte in på datorn längre efter jag har startat om den.

 

Det enda som syns är windows loggan ( bakrundbilden ) men inga ikoner eller dylikt. Datorn fungerar om jag startar i felsäkertläge och systemåterställer datorn till innan jag installerar drivrutinerna till grafikkortet, då fungerar datorn i normalt läge också.

 

Blir även automatisk annan skärmupplösning när jag startar om datorn till 800x600 även om jag bytte tidigare.

 

 

Sapphire radeon hd7850 2g

 

Mvh.

 

Bifogade bild på hur det ser ut när jag startar efter jag installerat drivrutinerna.

post-134989-0-65195400-1405239196_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Har du avinstallerat tidigare drivrutiner för grafikkortet?

Det gör du bäst i "Felsäkert läge".

 

När det är klart kan du installera drivrutinerna som du tänkt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade nyligen om mitt os därefter fungerar det inte.

 

Har även laddat ner deras installations fil och kollat om det fanns något att avinstallera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag installerade nyligen om mitt os därefter fungerar det inte.

 

Har även laddat ner deras installations fil och kollat om det fanns något att avinstallera.

 

Om du laddat ned den senaste drivrutinen kan du prova med lite äldre. Det kan hjälpa. Inte alltid att dom allra senaste fungerar av en eller annan anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan provade ladda ner gamla drivrutiner, Fungerade ikke.

 

Hittade även min gamla skiva för drivrutiner till grafikkortet  när jag köpte datorn men fungerar endå inte!

 

Ska prova installera om os igen nu med en annan skiva så får vi se hur det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för grafikkort som du har nu och vad hade du innan? Vad har det för moderkort? Om jag förstår allt rätt du har en dator som sen du uppdatera till en nyare grafikkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Du hämtar senaste grafikkorts-drivrutiner härifrån http://support.amd.com/en-us/download

Välj rätt grafikkortsserie, operativsystem och antal bitar.

Osäker? Hör av dig.

 

AMD Catalyst installationsfilen sparas till lämplig mapp på lokala disken, sedan högerklickar du på denna installationsfil och väljer "Kör som administratör" (gäller Windows Vista, Windows 7,8).

Starta om datorn efter att allt är installerat, och välj därefter rätt bildskärmsupplösning genom att högerklicka på skrivbordet > Skärmupplösning.

 

[Edit] Innan du installerar nya versionen av AMD Catalyst så bör du öppna kontrollpanelen och Program > välj att avinstallera den tidigare versionen av AMD Catalyst och starta om datorn. Detta är viktigt, men finns detta inte med i listan så är det Ok.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan. Min dator började gå otroligt segt så jag installerade om mitt os. Ser nu att drivrutinerna för mitt grafikkort är installerat men när jag startar med dom drivrutinerna fungerar det inte!

 

Stängde av dom drivrutinerna i device manager och nu fungerar datorn men har fortfarande inge grafikkort installerat utan mitt intergrerade mistänker jag.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Till att börja med:

Vad är det för dator; fabrikat och modellbeteckning?

Operativsystem samt antal bitar?

Grafikkort; fabrikat och modellbeteckning?

 

Du måste uppsöka tillverkarens supportsida för nedladdning av deras senaste drivrutiner.

Den första som måste installeras är något som kallas för chipset, därefter installerar du resten.

Mellan varje drivrutinsinstallation måste du starta om datorn, även om det inte tydligt framgår.

 

Till sist kör du Windows update och följer instruktionerna om när Windows vill satt du skall starta om datorn.

Repetera Windows update tills det inte finns flera uppdateringar.

Har du nyss ominstallerat ditt Windows så kommer bara detta att ta åtskilliga timmar att genomföra.

 

Återkom med resultatet.

Mvh

 

[Edit] Missade Thomas 1 inlägg, men det är helt riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Har gjort allt detta ni har sagt nu men får det ikke att fungera.

 

Köpte min dator på greattech.se

 

Använder idag windows 7 -64 bit

Sapphire radeon hd7850 2g grafikkortet.'

 

Drivrutinen är installerad men aktiverar jag den är jag på ruta 1 igen.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett nytt grafikkort eller har det fungerat tidigare i samma dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, Tack för engagemanget.

 

Problem var att jag hade min trasiga hdmi sladd inkopplad till tvn, så jag såg endast bilden från datorn på tvn.

 

Men nu är problemet löst. Tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...