Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Copyright


Garanti Fri

Rekommendera Poster

Alla lägger ut © 200x Copyright bla bla nästan tom på ens egen hemsida men vad har det för praktiskt verkan och vad är skillnaden om jag

inte skriver ut det.

 

mvh

 

andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla lägger ut © 200x Copyright bla bla nästan tom på ens egen hemsida men vad har det för praktiskt verkan och vad är skillnaden om jag

inte skriver ut det.

 

Det har ingen juridisk betydelse längre. Jag tror att det tidigare (för en hel del år sedan) fyllde en funktion, men i dag ser upphovsrättslagstiftningen annorlunda ut.

 

Många väljer ändå att sätta ut copyright-markeringen, det är väl antagligen "för säkerhets skull" eller av gammal vana, eller helt enkelt som en vänlig upplysning till besökarna att materialet faktiskt är upphovsrättsskyddat.

 

/Björn G

 

[inlägget ändrat 2001-09-21 23:50:50 av Björn G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen behöver du inte skriva ut din copyright, den är din i vilket fall - med vissa irriterande undantag - dvs många länder i öst (eller nå't ;) ser man inte lika allvarligt på upphovsrätten.

 

I dessa länder är det snarare så att folk tar allt dom kommer över och försöker sälja, om det inte sitter en ©-blaffa någonstans i verket. Detta är tyvärr svårt att komma åt för oss, därför tar de flesta för vana att plutta dit ett © för att förtydliga att "det här är mitt, ge fan!" ungefär - även om lagstiftningen i västvärlden inte alls kräver det...

 

Rätta mig om jag har fel ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...
Okej, jag sätter ändå ut ©, roligt!

Använd & c o p y ; (utan mellanslagen) så blir det en snyggare symbol också

 

[inlägget ändrat 2008-01-16 17:08:21 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, jag brukar göra det enkelt för mig och kopiera det från någonannan sida(hehe)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...