Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Kies


McAren

Rekommendera Poster

Har skaffat mig en Samsung S4 mini och för den kan man ladda ner ett program som heter Samsung Kies på datorn.

Varje gång jag startar datorn dyker ett felmeddelande upp med rubriken KiesTrayAgent, som säger:" Det går inte att hitta ordnings nummer 7426 i DLL-filen mfc90u.dll." Och en ruta med enda val, OK.

Har kontaktat Samsung support både via chat och telefon, men de verkar inte ha tillräckligt utbildad personal för detta fel. Ingen hjälp där.

Någon som vet hur man åtgärdar detta?

:huh:

Ja, jag har både provat att reparera Samsung Kies och avinstallerat samt återinstallerat detsamma. Men problemet kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hur man åtgärdar felet. Kies är väl allmänt betraktat som ett skitprogram.

Varför vill du använda just Kies?

My Phone Explorer är ett bättre alternativ men det finns även andra bra lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skaffat mig en Samsung S4 mini och för den kan man ladda ner ett program som heter Samsung Kies på datorn.

Varje gång jag startar datorn dyker ett felmeddelande upp med rubriken KiesTrayAgent, som säger:" Det går inte att hitta ordnings nummer 7426 i DLL-filen mfc90u.dll." Och en ruta med enda val, OK.

Har kontaktat Samsung support både via chat och telefon, men de verkar inte ha tillräckligt utbildad personal för detta fel. Ingen hjälp där.

Någon som vet hur man åtgärdar detta?

:huh:

Ja, jag har både provat att reparera Samsung Kies och avinstallerat samt återinstallerat detsamma. Men problemet kvarstår.

Hej.

Laddade ned detta Samsung Kies förra året på jag hade en Samsung mobil, men hade själv ideliga problem med detta program. Och deras support är rent oduglig.

Jag vet således tyvärr inte hur man åtgärdar problemet, förutom att avinstallera det och aldrig installera det igen. Beklagar att jag inte var till någon hjälp, utan ville väl bara påpeka det som Mikael63 anser om Kies.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Laddade ned detta Samsung Kies förra året på jag hade en Samsung mobil, men hade själv ideliga problem med detta program. Och deras support är rent oduglig.

Jag vet således tyvärr inte hur man åtgärdar problemet, förutom att avinstallera det och aldrig installera det igen. Beklagar att jag inte var till någon hjälp, utan ville väl bara påpeka det som Mikael63 anser om Kies.

Tack Mikael och Personliga Persson.

Har läst lite på nätet och sett att många tycker detta program är dåligt. Visste faktiskt inte att det fanns andra fria program för att kommunicera mellan telefon och dator. Tack för det tipset.

Men det är helt riktigt att Samsung support var bedrövligt dålig. Trevliga att chatta och tala med, men helt okunniga om detta problem.

Ska avinstallera Kies och prova My Phone Explorer.

Tack !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...