Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur tvinga på en Bios updatering


Plaincollar

Rekommendera Poster

Plaincollar

Gäller en Sony Vaio Pro Ultrabook, W8. Vill ej uppdatera bios. Säger att senaste redan finns där. Jag vill dock förvissa mig om att det är rätt gjort etc. Hur går jag runt systemet och installerar den senaste i alla fall?

 

MVH/Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Skulle inte BIOS-uppdateringen vara korrekt utfört skulle du inte kunna använda datorn. Vill du ändå kontrollera borde du kunna kolla med BIOS-versionen på Google eller på datortillverkarens hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plaincollar

Skulle inte BIOS-uppdateringen vara korrekt utfört skulle du inte kunna använda datorn. Vill du ändå kontrollera borde du kunna kolla med BIOS-versionen på Google eller på datortillverkarens hemsida.

Hej

Jag misstänker att datorn var uppkopplad till div USB-enheter och vill göra en Clean biosuppdatering om det nu skulle göra någon skillnad. Vissa tangenter ger 2 olika tecken vid ett knapptryck. T ex: i ger io, o ger oi, b ger b1. , l ger lj osv. Externt t-bord fungerar, inte det inbyggda så bl a att installera nya drivrutiner för det som är relevant för problemet + bios var en tanke. Men den vanliga vägen säger stopp....

 

MVH Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...