Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Komma åt trasig mobils innehåll genom datorn


vik0048

Rekommendera Poster

Min mobil gick plötsligt sönder för någon dag sedan och det går inte att starta den alls så allt som inte finns på minneskortet kommer försvinna. Men kan man inte på något sätt komma åt innehållet genom datorn på något sätt...? Helt omöjligt är det väl ändå inte att spara grejerna? :unsure: (Jag har en Samsung btw.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ett minneskort, så kommer du ju åt innehållet på det.

Telefonlista och sådant borde finnas på simkortet, så vad som kan finnas kvar i telefonen i en Samsung, vet inte jag, om Samsung har någon egen minnesdel, inte hört talas om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla ens appar, anteckningar & bilder och sånt då? Går det inte att få tag i dem på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder, anteckningar och sådant, borde lägga sig på minneskortet.

Appar, är jag inte säker på, men du kan kanske komma åt telefonen från datorn, och möjligen kunna göra en backup från datorn, även om du inte kan komma åt själva telefon?

Du kan ju stoppa i minneskortet i din dator, och se vad som har hamnat där, innan du gör något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt Googlekonto håller koll på apparna, skaffar du en ny telefon och loggar in på samma Googlekonto så installeras alla kompatibla appar.

Kontaktlistan är bäst att ha i Google så finns kontakterna alltid tillgängliga via kontot.

Har du gjort backup via Google så finns dina filer där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är telefonen verkligen heldöd då? Vad har du testat för att starta den?

Ja den är heldöd. Har testat att ha den på laddning och då startat den men det händer inget - har även testat med två olika kablar då min börjar gå sönder men inget fungerar. Och vi har även testat att byta batteriet med min mammas telefon då vi har likadana och hennes fungerar men inte min. Vet inte vad man mer skulle kunna göra. Är inne på det tredje året med den så den är inte ny direkt.

 

***

Ska testa att lägga i minneskortet i datorn för att se vad som finns på det. :)

 

Jag vet inte om jag har gjort en backup på Google... Hur gör man för att komma åt grejerna där isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilken Samsung du har men det kanske fungerar för alla:

http://getandroidstuff.com/how-to-factory-reset-samsung-galaxy-s-4/

 

Jag menar inte att du ska göra någon reset (och då också riskera att förlora data) men om telefonen åtminstone lyder

  1. Turn off the device.
  2. Press and hold the following three buttons at the same time:
    • Volume Up key
    • Home key
    • Power key
  3. When the phone vibrates, let go of the Power key but continue to press and hold the Volume Up key and theHome key.
  4. When the Android System Recovery screen appears, release the Volume Up and Home keys.

så kan den ju inte vara helt död...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Samsung Galaxy Z. Inget händer när jag håller inne dem knapparna...

***

Hur kommer man åt minneskortet i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...