Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 verkar hänga sig ofta


behruz84

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag vet inte om jag inbillar mig men den nya datorn med Windows 8 som jag köpte nyligen hängde sig ofta, när man skulle logga in nånstans, eller när man skulle scrolla ned på en sida. Nu har jag köpt en ny dator till och det blir samma sak. Är det normalt för windows 8 att bete sig så ofta?

 

Den gamla datorn jag hade innan med windows 7 hängde sig mycket mer sällan, det hände när man till exempel avbröt ett program helt plötsligt men de här windows 8 är irriterande.....

 

Eller måste man lägga till/ta bort ett program?

 

 

Med vänlig hälsning Behruz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ett långskott:

Kan det vara så att den håller på med Windows uppdateringar, för detta tar en hel del på resurserna under installationerna av alla uppdateringar.

 

Jag tänkte närmast på att datorn visserligen är ny, men ändå så kan det vara många Windows uppdateringar som datorn är inställd på att automatiskt söka efter och installera första gången den tas i bruk.

 

Du kan ju manuellt starta Windows Update och se om där är några uppdateringar att hämta hem och installera. Om det är så, kom ihåg att starta om datorn - bara när du får uppmaning om detta, därefter köra Windows update igen och repetera tills det inte finns fler uppdateringar.

 

Se här hur du skall göra detta manuellt: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/windows-update-faq

 

Om detta skulle vara fallet, hur uppför sig datorn efter detta?

Mvh ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis när jag klickte på länken som leder till den här sidan så hängde sig den igen, alltså webbläsaren, den håller på så här fortfarande. Så gick till samma länk igen för att skriva här igen.  

 

Tack för svaret ska kolla det som du skrev innan

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte normalt att Windows 8 beter sig så. Du kan behöva installera nyare BIOS och/eller drivrutiner, vilka hämtas från datortillverkarens webbsida för din datormodell.

 

Vad har du för antivirusprogram i datorn och har det funnits något annat tidigare?

Antivirusprogram med onlineskydd kan ibland få webbläsare att bete sig knepigt.

Har du prövat med två olika webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är helt ny, menar du att jag ska installera nya drivrutiner ändå. Det är samma problem även i den andra, lite äldre datorn med windows 8.

 

I den nya datorn låser sig även Spotify, jag menar låten hänger sig inte själva Spotify, konstigt.  blev tvungen att tvångstänga datorn då.

 

Det har inte funnits tidigare antivirusprgram , den nuvarande är McAfee och jag gillar avast4 så jag får byta den senare.

 

Jag har kört olika webbläsare och de hänger sig ändå ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...