Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
stonecold6

Spara bilder

Rekommendera Poster

Jag installerade för ett par dagar sedan Avast free antivirus och sedan dess går det inte att spara vare sig bilder eller text. När jag högerklickar på en bild och väljer  "spara som" kommer timglaset upp ett ögon blick men sedan händer inget. Inget laddas ner eller sparas. Vad kan jag göra?

Sten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken webbläsare har du?

Har du prövat med att stänga av skydd i Avast som har att göra med internet/webb/surf/online och liknande?

Om det finns det något Avast-tillägg i webbläsaren så pröva med att inaktivera det.

Detta bara för att lokalisera var problemet ligger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Vilken webbläsare har du?

Har du prövat med att stänga av skydd i Avast som har att göra med internet/webb/surf/online och liknande?

Om det finns det något Avast-tillägg i webbläsaren så pröva med att inaktivera det.

Detta bara för att lokalisera var problemet ligger.

Jag har Mozilla Firefox, senaste versionen och jag har prövat med att stänga av Avast helt och hållet men ingen ändring, jag har också försökt återställa Firefox men med samma resultat. Det går inte att skriva ut eller spara något från webben! Jag kanske borde tillägga att jag blev tvungen att avinstallera gamla virusskyddet med CC Cleaner eftersom det inte gick den normala vägen med avinstallera/installera.

Mvh

Sten Wiklund

Redigerad av stonecold6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad hade du för antivirusprogram tidigare?

Det kanske ligger kvar något och stör, men de flesta antivirusprogram har särskilda städprogram för ta bort rester efter avinstallationer vilket kan behövas i ditt fall för CCleaner är inte gjort för att göra kompletta avinstallationer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...