Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tompa

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har gjort ett enkelt java applet spel och lagt ut det på min web sida. Problemet är att för att kunna spela detta måste användarna gå in i "java control panel" och ändra i säkerhetsinställningar annars blockeras spelet. Sen får man också upp en varningsruta som man måste acceptera. Detta tror jag skrämmer iväg de flesta till att pröva mitt spel.

 

Går det och komma runt säkerhetsgrejerna utan signera sin applet med något certifikat? Min applet behöver egentligen inte signeras tycker jag då den inte använder några funktioner som sträcker sig utanför sin sandbox, t ex skriva och läsa filer på användarens dator.

 

Eller är det enda sättet att komma runt detta genom att signera sin applet via ett certifikat som utfärdats av en CA? De certifikat som jag hittat som kan signera applets har varit alldeles för dyra för mig och min hobby sajt, har ni kanske några tips på om det finns gratis eller billiga sådana?

 

Vänliga hälsningar

/Tompa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tucows brukade ha väldigt billiga certifikat en gång i tiden, men jag vet inte om dom fortfarande har dom priserna.

 

Anledningen till att dom kostar en bit är för att dom ska avskräcka oseriösa aktörer. Sen varierar kontrollen av köparen mellan de olika leverantörerna. Vissa vill se en kopia på ditt pass till exempel för att kontrollera att du är du, vissa kräver att man faxar in vissa uppgifter etc. Så du betalar för manuell hantering som kan ta en stund att genomföra.

 

Jag tror att Tucows och några andra har helt automatiserade rutiner nu för tiden, men jag är inte säker då jag själv inte köpt något cert än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tucows brukade ha väldigt billiga certifikat en gång i tiden, men jag vet inte om dom fortfarande har dom priserna.

 

Anledningen till att dom kostar en bit är för att dom ska avskräcka oseriösa aktörer. Sen varierar kontrollen av köparen mellan de olika leverantörerna. Vissa vill se en kopia på ditt pass till exempel för att kontrollera att du är du, vissa kräver att man faxar in vissa uppgifter etc. Så du betalar för manuell hantering som kan ta en stund att genomföra.

 

Jag tror att Tucows och några andra har helt automatiserade rutiner nu för tiden, men jag är inte säker då jag själv inte köpt något cert än.

Tackar så mycket,  jag ska kolla in Tucows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...