Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta språk till svenska efter uppdatering till 8.1


pontaxxr

Rekommendera Poster

Hejsan,

 

Jag uppdaterade en jobbakompis dator men nu kan jag inte byta språk till Svenska..

 

Jag har googlat och testat flera olika "hjälp" från microsofts hemsida samt andra forum, men hoppas på att ni har en lösning.

 

Jag kan inte sätta windows som default display language..

 

 

Tacksam för all hjälp

 

post-122397-0-63243000-1404190071_thumb.png

post-122397-0-80778000-1404190078_thumb.png

post-122397-0-53574900-1404190085_thumb.png

post-122397-0-30991800-1404190093_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du laddat ner och installerat ett svenskt språkpaket?

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/add-language-keyboard

Är det problem med internetanslutningen?

Hej, tack för svar!

 

Jag har inga problem med min internetanslutning.

 

Jag kan inte ladda ner språkpaketet där.. det dom visar i guiden är bild nummer 2 av mina bifogade bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsofts informationsartiklar är allt annat än pedagogiska. I var och varannan mening hänvisas man till en ny artikel och när man måste klicka på en ny artikel stup i kvarten kommer man ju ifrån sin ursprungliga fråga.

 

I ditt fall utgående från frågan i denna artikel "Kan jag ändra språk när jag uppdaterar?" Svar: Det enklaste sättet att ändra språk är att uppdatera till samma språk som du har på datorn och sedan lägga till ett nytt språk i efterhand. Mer information finns i Lägga till ett språk eller ett tangentbord  Obs! Om du kör Windows 8 och har installerat ett språkpaket eller ett LIP-paket tas de bort när du installerar Windows 8.1. Mer information finns i artikeln om ominstallation av språkpaket, nämligen http://support.microsoft.com/kb/2910256 Rubrik: Language packs are no longer available after you upgrade to Windows 8.1 Och här hittar man din bild. Figure 2: Language packs that are not available

Har du klickat på + Tap or Add a language (Figure 2, din bild nr 3)? Du kanske måste gå till Advanced, om du hittar det någonstans. Jag råder dig att lusläsa kb 2910256 och se om det inte går att få ut något som funkar från den sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...