Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny flik i FF


Rjson

Rekommendera Poster

Tjena! Då avast ansåg att Speed Dial inte var säker avinstallerade jag det tillägget på FF med hjälp av avasts egen avinstallerare. Avast anser ju förövrigt att Chrome är den säkraste webbläsaren och den nya fliken har väl något med det att göra.? . Men när jag nu lägger till en ny flik öppnas

chrome://fvd.speeddial/content/fvd_about_blank.html

hela tiden som är helt blank utan innehåll. Vilket inte är den förvalda startsidan jag ställt in på min FF. Hur får jag bort det?

Irriterande...

Hälsningar LIFELOVER :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i Firefox öppnar Verktyg och Inställningar, under Allmänt, så ska du kunna se vid Startsida, den startsida som ska öppnas när ny flik öppnas.

Där kan du själv ställa den startsida du vill ha.

Hittar du den felaktiga sidan du nu får, så raderar du den bara.

 

Normalt så ska det räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i Firefox öppnar Verktyg och Inställningar, under Allmänt, så ska du kunna se vid Startsida, den startsida som ska öppnas när ny flik öppnas.

Där kan du själv ställa den startsida du vill ha.

Hittar du den felaktiga sidan du nu får, så raderar du den bara.

 

Normalt så ska det räcka.

Jo, det är inställt på "Återställ standard" vilket innebär FF:s starsida, vilken dyker upp när jag startar upp, men när jag byter till ny flik blir det chrome://fvd.speeddial/content/fvd_about_blank.html.....

Och kopierar du och söker på den länken kommer du till https://chrome.google.com/webstore/detail/speed-dial-fvd-new-tab-pa/llaficoajjainaijghjlofdfmbjpebpa =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Rjson, om du vill ha "Visa startsidan" eller "Visa fönster och flikar från förra sessionen" borde du kunna ändra på det i inställningarna. Jag har Firefox på engelska och så här ser det ut hos mig:

post-55300-0-20192900-1404118110_thumb.jpg

 

"When Firefox starts: Show my home page". Jag har alltså inställningen att visa startsidan. De två andra alternativ som finns där är Show a blank page resp. Show my windows and tabs from last time, dvs. Visa en tom sida resp. Visa fönster och flikar från förra sessionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Rjson, om du vill ha "Visa startsidan" eller "Visa fönster och flikar från förra sessionen" borde du kunna ändra på det i inställningarna. Jag har Firefox på engelska och så här ser det ut hos mig:

attachicon.gifFirefox Inställning.jpg

 

"When Firefox starts: Show my home page". Jag har alltså inställningen att visa startsidan. De två andra alternativ som finns där är Show a blank page resp. Show my windows and tabs from last time, dvs. Visa en tom sida resp. Visa fönster och flikar från förra sessionen.

Absolut! Ordningen är återställd ! Tack för tipset :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...