Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google


dae49

Rekommendera Poster

Hej, när jag söker t.ex på Harley Davidson och sedan går vidare till "Bilder på Harley Davidson" så ska man ju kunna klicka på en bild och den öppnas, men när jag klickar händer inget vad kan det bero på, jag har IE11 och Win 7 hoppas det finns någon här som kan ge mej råd hur jag ordnar detta. Ps; jag har provat olika inställningar i Verktyg - Internetalternativ - flikar men inget hjälper !

 

Med vänlig hälsning dericsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också Win 7 och IE 11 men det är inga problem att öppna bilderna. Så här ser mina internetinställningar ut, Allmänt och Flikinställning. post-55300-0-93666500-1404045333_thumb.jpg post-55300-0-71555600-1404045400_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marklinmaster

Testa att ladda ner en annan webbläsare och se om det funkar bättre då, så vi vet om det är datorn eller webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för antivirusprogram?

De som har webbskydd/surfskydd kan ibland få för sig att blockera för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, när jag söker t.ex på Harley Davidson och sedan går vidare till "Bilder på Harley Davidson" så ska man ju kunna klicka på en bild och den öppnas, men när jag klickar händer inget vad kan det bero på, jag har IE11 och Win 7 hoppas det finns någon här som kan ge mej råd hur jag ordnar detta. Ps; jag har provat olika inställningar i Verktyg - Internetalternativ - flikar men inget hjälper !

 

Med vänlig hälsning dericsson

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/cant-see-pictures-on-websites#ie=ie-11

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har kollat inställningarna på "Flikar" och det verkar vara rätt, har AVG antivirus 2014, provade att öppna bilderna med Firefox och det fungerade som det ska, men undrar varför IE11 krånglar kanske prova att backa tillbaks till IE8 och sen installera om IE11, tackar er alla som besvarade min hjälp fråga !

Med vänlig hälsning dericsson  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också AVG AntiVirus Free 2014 och har inte några problem med bilder i IE 11. Det hade jag inte ens när jag hade AVGs "säker surf" Yahoo toolbar.  Den säkra surfen har jag tagit bort för jag tycker inte den fyller någon större funktion i IE 11. Dessutom "skyddar" den bara IE, inte Firefox, som är den webbläsare jag oftast använder. Jag tycker inte du ska gå tillbaka till IE8, inte ens tillfälligt. Men valet är ju ditt förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper det att inaktivera "säker surf" och eventuella andra webbskydd?

Det kan ju vara någon inställning i AVG som inte är bra.

 

I stället för att avinstallera version 11 kan du pröva med att tömma dess cache och kanske återställa alla inställningar:

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/manage-delete-browsing-history-internet-explorer

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/reset-ie-settings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har kollat inställningarna på "Flikar" och det verkar vara rätt, har AVG antivirus 2014, provade att öppna bilderna med Firefox och det fungerade som det ska, men undrar varför IE11 krånglar kanske prova att backa tillbaks till IE8 och sen installera om IE11, tackar er alla som besvarade min hjälp fråga !

Med vänlig hälsning dericsson  

     Om inget av förslagen hjälper så är det en utmärkt ide´att avinstallera 11an så att du får 10an .Testa och se om det fungerar i den versionen.Uppdatera men dölj 11 an.

 

Sen kan du ju återgå till 11 an och hoppas problemet har lösts 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia jag gjorde som du skrev ang återställning av inställningarna i IE11 och efter det fungerar allt på den sida som felade förut så nu kan jag öppna bilderna, vid återställningen klickade jag i att jag ville ha alla grundinställningar, vilket jag inte gjorde när jag uppgraderade från IE10 utan då valde jag att få göra mina egna inställningar, men nu är allt frid & fröjd tack vare er som sitter och hjälper oss som bankar pannan i tangentbordet i vild förtvivlan :D Tusen tack till er alla som var med och hjälpte mig med detta problem :thumbsup:, och jag önskar er en trevlig sommar   :wub:

Med vänlig hälsning dericsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...