Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype Hur stänger man av autoinloggningen?


matte420

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har IE11 och ett hotmailkonto och Skype messenger. När jag loggar in på hotmailkontot startas Skype automatiskt. Jag vill kunna stänga av den funktionen - någon som vet?

Mvh

Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är när man loggar in på Outlook.com som det visas att man är Online på Skype som avses med frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju precis det matte420 har skrivit. Jag kontrollerade nyss hur det såg ut hos mig på Outlook.com. Och ja, det står "Ansluten till S" i högerkolumnen Om man klickar på den fyrkantiga pratbubblan till vänster om kugghjulet slipper man se detta. Det borde stå någonstans hur man kan stänga av funktionen. Kanske här: https://support.skype.com/en/faq/FA12247/how-do-i-call-video-call-and-instant-message-my-outlook-com-contacts?acx_mid=19638&acx_rid=2243439488&acx_lid=3697376&cm_mmc=EMAD_2193_0100_040414SEsv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att på outlook.com logga ut mig från Skype.

Kollade sedan i min Skype-klient och där var jag fortfarande inloggad.

Nästa gång jag loggade in på outlook.com var jag inloggad även på Skype.

När jag då valde alternativet Dold blev jag även satt som Dold i min Skype-klient.

För att slippa att bli inloggad på Skype samtidigt som man loggar in på outlook.com är det nog "säkrast" att man överger outlook.com och kopplar kontot till en e-postklient i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tack för snabbt svar! Jag ska testa det ni rekommenderar men jag har ingen lust att överge Outlook. Skulle vilja hitta en lösning där jag själv väljer att logga in på Skype efter att jag loggat in på Outlook/Hotmail.

Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du har Skype Web Plugin installerad. I IE, avaktivera den i Verktyg-tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...