Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

motsvarighet till macens Clip Menu?


Anikan

Rekommendera Poster

Saknar så att kunna ha flera urklipp sparade i min PC.

I macen eller i OS X så finns det ett helt suveränt tilläggsprogram som heter Clip Menu. Finns någon motsvarighet för PC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna använder jag ofta, som just nu på jobbet..

http://m8software.com/clipboards/freeclip/freeclip.htm

 

OBS! M8 Free Clipboard är gratis. Men man får förslag att pröva på Spartan Clipboard som hanterar fler än 25 urklipp samtidigt.

Tackar :)

 

men törs man ladda ner från Cnet? har fått för mig att man får en massa annat oönskat strunt när man laddat ner från Cnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CNet är relativt säkra, eventuellt får man någon jobbig toolbar eller så, men det kommer antagligen gå att kryssa bort vid installation. Så var lite uppmärksam på kryssrutor under installationen så kommer det nog gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CNet är relativt säkra, eventuellt får man någon jobbig toolbar eller så, men det kommer antagligen gå att kryssa bort vid installation. Så var lite uppmärksam på kryssrutor under installationen så kommer det nog gå bra.

laddade ner det och någon j-a Toolbar föreslogs aldrig! Skönt!

 

Den här möjligheten har jag saknat länge! Tack för snabba svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar ett tag att sätta sig in i hur den fungerar..

Om man använder denna när man använder Excel och är lite för snabb att "Escapa" bort urklipp i Excel kan Excel hänga sig en stund, men det är bara att vänta ut den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar ett tag att sätta sig in i hur den fungerar..

Om man använder denna när man använder Excel och är lite för snabb att "Escapa" bort urklipp i Excel kan Excel hänga sig en stund, men det är bara att vänta ut den...

ja, sitter och skriver i flera program samtidigt och det är helt suveränt att kunna hämta upp exv urklippet som var näst senast.

Programmet sköter sig självt så man behöver inte begripa så mycket om man nu inte ska göra några särskilda inställningar.

 

Det jag reagerar på och tycker är lite jobbigt är att jag måste ha det som ett öppet fönster hela tiden för att nå urklippen. I Clip Menu ligger funktionen snyggt och fint i menypanelen. View 1 ligger och irriterar lite på skärmen, tycker jag.

Men alternativet att inte ha det är värre :P

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

View ska gå att ta bort. Man ska även kunna ha hotkeys. Har bytt dator och har inte kollat/fixat de inställningar jag hade i förra datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar ett tag att sätta sig in i hur den fungerar..

Om man använder denna när man använder Excel och är lite för snabb att "Escapa" bort urklipp i Excel kan Excel hänga sig en stund, men det är bara att vänta ut den...

Låter ju ovettigt att behöva ha det så? program ska inte hänga sig och krångla när man jobbar i dem.

Då är det ju något som är fel? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju ovettigt att behöva ha det så? program ska inte hänga sig och krångla när man jobbar i dem.

Då är det ju något som är fel? 

Nja, men det är ju Excel som krånglar, inte Free Clipboard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

View ska gå att ta bort. Man ska även kunna ha hotkeys. Har bytt dator och har inte kollat/fixat de inställningar jag hade i förra datorn.

Clip Preview tar man bort via

Tools

Options(This view)

Clip Preview window

 

Det går att kalla upp fönstret med klippen via Hotkey och man kan även använda en bokstav/tangent  för att klistra in ett visst klipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...