Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min mail uppdateras inte i telefonen


SverkerG

Rekommendera Poster

Jag har en Samsung Galaxy S4 mini.

Har anslutit mail programmet i telefonen till min hotmail. Har gjort inställningar så att jag uppdaterar den manuellt.

Detta har fungerat klockrent fram tills för ca 2 veckor sedan. Sedan dess händer ingenting när jag trycker på "uppdatera". Jag får ingen ny post alls i inkorgen. Jag har kollat alla inställningar men hittar inget knas.

Uppdateringen av inkorgen fungerar inte även om jag är ansluten till wifi.

 

Vad kan jag ha missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått någon ny post då? <_<

 

Det verkar vara skillnad på "Uppdatera" i klienten och Synkronisera under

Inställningar - Konton - E-post - Hotmail

Testa att köra Synk där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen fråga i inställningar om jag vill synka mailen. Hittar bara en kryssruta som heter "synkronisera E-post". Den är förkryssad. Det märkliga är att under så "Synkronisera E-post" så står det: "Huvudsynkroniseringen har inaktiverats".

 

Aha......

Måste huvudsynkroniseringen alltså vara igång för att e-posten också ska uppdateras? Även om det sker manuellt? Såklart... Shit, känner mig nästan lite dum nu. Men jag tror å andra sidan att jag löste det :)

 

Ska jag bara hitta inställnigar så att telefonen inte uppdaterar i tid och otid och drar en massa onödigt batteri.

 

EDIT:

Hmm, verkar inte vara det som är felet heller. Visserligen står det inte längre att "huvudsynkroniseringen har inaktiverats". Men det verkar inte hända nåt ändå när jag uppdaterar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat att radera kontot och göra om alla inställningar.

Först fick jag upp mail, men bara gammal, typ sen flera år tillbaka som ligger kvar och skräpar i inkorgen. Ingen ny mail.

Sökte i inställningar och ändrade till att den bara skulle hämta mail sedan en månad tillbaka. Har stått och tuggat sedan igår kväll. Inget händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du åt mejlen om du loggar in på http://outlook.com/ ?

Så att det inte är problem med e-postservern. Du kan också kolla status på https://status.live.com/ .

Kör jag via webläsaren i telefonen är det inga som helst problem. Bara när jag använder appen i telefonen som det inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Jag använder mail appen som fanns förinstallerad i telefonen. Tänkte att jag skull slippa använda mig av den appen dels för att den är rätt stor samt att det är samma sak där, man kan itne ta hem mail som är äldre än typ en månad, eller om det är sex månader. Om de inte har gjort om appen. Men det kanske blir så att jag blir så illa tvungen att ladda hem den ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Har du tillräckligt med minne kvar i telefonen? Är det för lite så funkar inte synkningen. Samsung har ju tydligen en log-katalog som äter upp minnet efter en stund och då kan man få de där fenomenen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...