Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låg surfhastighet efter omstart


Tvonscreen

Rekommendera Poster

Har ACER Aspire V5-552PG. OS med uppdateringar 8.1.1. Innan uppdateringen till 8.1.1 var min surfhastighet 14-15-Mbit/s. Efter har hastigheten sjunkit till 3-5 Mbit/s. Ibland kan jag komma upp till 6-8 Mbit/s. Om jag avinstallerar drivrutinen för nätverkskortet, Qualcomm Atheros AR5BWB222 Wireless Network Adapter. Installerar föreslagen drivrutin och återansluter nätverkskortet kommer jag upp i hastighet på 14-15 Mbit/s igen. Denna hastighet bibehålls så länge datorn är påslagen. Efter omstart  sjunker hasigheten ner till 3-5 Mbit/s igen. Hur bibehåller jag hastigheten, 14-15 Mbit/s nedströms? Drivrutin innan 10.0.0.251. Nu 3.0.1.155 Microsoft. Mina problem finns med båda drivrutinerna.

 

Ett annat problem. Internet kopplas ner en kort stund, 2-5 sek, då och då. Min router Netgear WNDR4500 fungerar utmärkt. Beskrivna problem finns i min Laptop.

 

Någon med liknande problem?. Förslag till åtgärd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat den BIOS-version som kom ut i januari?

http://us.acer.com/ac/en/US/content/drivers/4842;-;Aspire%20V5-552PG

Där finns också senaste drivrutinen för det trådlösa nätverkskortet och det är version 10.0.0.263 som kom ut ungefär samtidigt som Windows 8.1. Det är flera drivrutiner som samtidigt uppdaterades med versioner för 8.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...