Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivare slutade att skriva ut


Tsuntsun

Rekommendera Poster

Hej! 

Jag skulle behöva lite hjälp med min skrivare från Samsung - SCX-3200.

Den har plötsligt slutat att skriva ut trots att statuslampan lyser grönt.

Jag har försökt att starta om både skrivare och dator, dra ut USB-sladden och tryckt på clear/stop knappen på skrivaren. Inget verkar fungera dock.

Den är ju tydligt kopplad till datorn då det fortfarande går att skanna med den.

Är det någon som vet hur man skulle kunna lösa detta? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar utskrift via skrivarens självdiagnostik?

Typ att man håller inne en knapp medan man slår på spänning till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tydligen är det det fabrikat som har liknande problem. Har en Canon som inte behagar fungera och det enda svaret Canon kan ge är installera om. Skrivaren visar att den är off-line fast den är on-line. Varken trådlöst eller kabel utskrift fungerar. Byter ny fabrikat till brother med tre års garanti och kastar min Canon p soptippen trots bara 6 månader användning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen är det det fabrikat som har liknande problem. Har en Canon som inte behagar fungera och det enda svaret Canon kan ge är installera om. Skrivaren visar att den är off-line fast den är on-line. Varken trådlöst eller kabel utskrift fungerar. Byter ny fabrikat till brother med tre års garanti och kastar min Canon p soptippen trots bara 6 månader användning

 

I ditt fall, så skulle jag nog göra en reklamation, om den nu bara är 6 månader gammal.

Kan ju vara ett fabrikationsfel, trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...