Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbsidan vill köra följande tillägg: Adobe Flashruntime


sprättägg

Rekommendera Poster

sprättägg

Får ständigt denna info när jag öppnar Pc för Alla. Kan inte se de videoinslag som normalt finns i artiklarna. Kan inte heller se You Tube-inslag och liknande.

Har avinstallerat Adobes Flash Player och Air samt gjort en ny nedladdning och installation av dessa.

Det hjälper inte.

Hur ska jag hantera detta. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken webbläsare använder du? Internet Explorer 11? Botemedel enligt tråden nedan: göra en systemåterställning eller Starta Explorer, gå till verktyg, välj säkerhet, bocka i ActiveX filtrering.
http://www.svt.se/tittarservice/fraga-oss/dialog/456880

 

Du vet säkert hur man gör en systemåterställning, dvs. går tillbaka till en tidpunkt då allt fungerade som det skulle, men jag stoppar i alla fall in Microsofts instruktion för detta:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/products/features/system-restore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sprättägg

Försökte göra en systemåterställning men fick info. att detta inte gick att slutföra kanske pga antvirusprogrammet.

OK. Nöjde mig med detta för tillfället och återgick till PcfA.

Helt plötsligt fungerar allt som vanligt igen!!

Elektronikens förunderliga värld.

Slutet gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sprättägg

Felet återkom.

Använde min senaste systemavbildning för att gå tillbaka till ett tidigare datum.

Nu fungerar det än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Gör så här för att lösa detta:

1. Kontrollera att tillägget Shockwave Flash Object är tillåtet på alla webbplatser så här:

Gå till menyn Verktyg -> Hantera Tillägg och under Adobe Systems Incorporated visas tillägget, om inte så ändra i listrutan Visa till vänster från "För nävarane inlästa tillägg" till "Alla tillägg".

 

2. Gå till menyn Verktyg -> Internetalternativ och klicka på tabben Säkerhet. Klicka på Anpassad nivå och rulla ner till rubriken Tillåt att tidigare oanvända ActiveX-kontroller körs utan medgivande och klicka på Aktivera, klicka på OK för att stänga rutorna och starta om Internet Explorer.

 

Det här löste det för mig, jag hoppas att några fler blir hjälpta av det :)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...