Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatera information i Access databas


Mahak

Rekommendera Poster

Hej

Jag undrar om det  går att importera info från excel till mina befintliga tabeler som innehåller data?  jag menar så, jag har olika tabeler som innehåller personla, datorer etc.

  • varje kvartal får jag nya datorer och det kommer nya personal, jag vill inte sitta och mata in dem en och en utan att importera informationen till den exesterande tabel med information?? 
  • Hur jag kan skspa en sökbar kopia av databasen att andra användare skulle kunna söka information i inget annat bara söka information?
  • Att den sökbara kopia av databasen skulle vara tillgängligt via en webbplats.

Tack för tips på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Cege Anderson

Hej Ledsen att jag dröjt med att svara. En liten synpunkt i all vänlighet :-) Skapa gärna fler trådar med en fråga i varje tråd, om flera vill svara riskerar det att bli svårt att följa.

 

Jag svarar på den första delen om Excel. Yepp. Går alldeles utmärkt.

Kolumnerna i Excel måste dock motsvara fälten i databasen vad gäller datatyper och annat. I svaret ligger dock en viss begränsning: Det går alldeles utmärkt att importera in nya data. Däremot är det nog mer komplext om du skall ersätta data i databasen med uppdaterade data från en tabell. Det går kanske men jag är inte mannen att svara på hur.

 

// Cege

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...