Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

installationer ifrån nätet funkar ej


Martassen

Rekommendera Poster

Om jag ska installera vissa program/klient ifrån internet så kan jag liksom inte köra installationsfilen? Vad beror detta på? 

Jag går in bland hämtade filer och dubbelklickar på installationsfilen. I bästa fall kommer det fram en ruta som jag kan välja Spara eller Kör , när jag klickar "Kör" händer liksom ingenting och installationen fortsätter ej.

Jag provade spara ner installationsfilen på skrivbordet och dubbelklickar på den men händer inget. Försöker jag deleta den så säger den att det ej går ta bort för den är i online installering.

 

Är det något i min windows 8 som spärrar eller vad är det frågan om!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

dubbelklickar på den men händer inget

Är det ingen dialogruta bakom något annat fönster ex. där du ska godkänna att fortsätta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte vad jag kan se. Vad kan det vara?

 

Kommer liksom inte in i guiden och kan trycka "Nästa" osv.

Provade installera ett annat och kan klicka "Kör" eller "Spara" men sedan händer liksom ingenting.

 

Om jag förstått rätt så verkar det gälla onlineinstallationer.

 

Av det två jag ska installera och försöker deleta installationsfilen så säger den att åtgärden ej kan göras för att filen är öppen i installer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är detta? 

 

Tänkte installera Winzip. Jag får hem installationsfilen men när jag dubbelklickar på installationsfilen så händer ingenting.

 

Inget med Smartscreen att göra?  

 

 

Jag kör Norton och brukar se Norton nere vid aktivitetsfältet vid klickan. Syns ej där nu. Går in på start och försöker öppna Norton Internet security. Norton öppnas ej. Övriga program verkar jag kunna öppna.

 

I övrigt funkar datorn. Kan inte köra installationsfiler verkar det som + ej kan öppna Norton.

 

Vad gör jag? Vågar inte ge mig in på något som jag inte har koll på så inväntar svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde "Omstart". Börja uppdatera 1 av 1 och tog så lång tid att jag slog av burken.

När jag kom in i Windows fanns Norton nere vid klockan igen och kan öppna det + att installationsfiler går att köra.

 

I går avslutade jag datorn men ingen bätting skedde.

 

Nu verkar det funka iallafall. Hoppas håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...