Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lokal disk öppen på två skärmar


Torparen

Rekommendera Poster

Har svårt att formulera rubriken, men så här tänker jag På hårddisken har jag en mapp med foto som jag vill flytta till en annan mapp.

 

Vill ha båda mapparna öppna samtidigt. Skall alltså kunna dra foto från en mapp till en annan mapps undermapp. Rörigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för OS. I Windows 7 öppnar du först en mapp som vanligt. Sedan öppnar du den andra mappen genom att högerklicka och välja "Öppna i nytt fönster". Sedan högerklickar du i Aktivitetsfältet och väljer "Visa fönster sida vid sida".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för OS. I Windows 7 öppnar du först en mapp som vanligt. Sedan öppnar du den andra mappen genom att högerklicka och välja "Öppna i nytt fönster". Sedan högerklickar du i Aktivitetsfältet och väljer "Visa fönster sida vid sida".

Jag har tyvärr åttan, förmodar att samma rutin gäller. Svårt att uttrycka allt helt begripligt Denna fråga är inte tänkt vara samma som tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr åttan, förmodar att samma rutin gäller. Svårt att uttrycka allt helt begripligt Denna fråga är inte tänkt vara samma som tidigare.

 

Du vill alltså ha två mappar öppna samtidigt och sida vid sida, antingen båda två på samma skärm eller en mapp på varsin skärm?

Åtgärd enl #2 torde fungera vilket som.

 

Ett annat alternativ är att använda en (riktig) filhanterare som TotalCommander där man kan ha de båda aktuella mapparna öppna samtidigt men i varsin halva av programmet.

01.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan med WIndows 8.1 högerklicka på utforskaren och klicka "Utforskaren" och upprepa för att få två fönster. Sedan navigera till valfria mappar i respektive fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr åttan, förmodar att samma rutin gäller. Svårt att uttrycka allt helt begripligt Denna fråga är inte tänkt vara samma som tidigare.

Jag har nu gjort enligt ditt tips och tänk vad enkelt då man kan. Nu gäller det att komma i håg det till nästa gång.

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Torparen!

 

Det framgår inte vems tips du har följt eftersom du har citerat dig själv. Det kan ju vara intressant om någon annan med samma problem söker efter en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag tänkte skriva. Jag gissar att det var svaret från Jonas__B som var lösningen. Om det var det Torparen så  markera svaret från Jonas__B som bästa svar, dvs. lösningen på problemet. Då blir lösningen lättare att hitta för andra, som får samma problem som du. Dessutom kan du ju också klicka på Gilla detta-knappen i samma svar. (Det brukar jag göra när jag får hjälp med något problem.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Torparen!

 

Det framgår inte vems tips du har följt eftersom du har citerat dig själv. Det kan ju vara intressant om någon annan med samma problem söker efter en lösning.

   Nja. Båda metoderna fungerar för att ha dubbla utforskarfönster öppna  i windows 8 och 8.1

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...