Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jari Karivainio

Google Chome, den sämsta webbläsaren

Rekommendera Poster

Hej!

Känner mig nödsakad skriva ett inlägg i ämnet med anledning av otaliga problem med denna webbläsare. Själv är jag inte drabbad men jag har hjälpt åtskilliga personer i vän och bekantskapskretsen med maskiner som blivit sänkta av Google Chrome och alla dess tillägg som installerats med eller utan godkännande av användaren. Många av dessa springer ut på nätet under uppstarten av maskinen och fördröjer denna uppstart. Användaren har ingen som helst kontroll över vad dessa tillägg gör. Jag brukar rekommendera en en avinstallation av Google Chrome och alla dess tillägg. Efter städning och avinstallation av Google Chrome brukar maskinerna fungera som nya med en vettig uppstartstid.

/ Jari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Fast det är ju inte så att tillägg flyger in i Chrome av sig själv utan de måste godkännas av användaren och om någon använder en annan webbläsare kommer tilläggen att installeras i den i stället, om man nu har för vana att godkänna sådana installationer.

Jag ser lika ofta olämpliga tillägg, som t ex slöar ned internetförbindelsen och datorn, i Internet Explorer och Firefox som i Chrome. Det verkar bara bero på vad det finns för webbläsare i datorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Chrome är outstanding enligt ett flertal tester, sök och du kommer att finna  :P 

Mikael63 vilka program funkar inte med Chrome??

Redigerad av Wilmer XI

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Svar till "Jari"

Har BARA (naturligtvis har jag testat andra )använt google sedan xp-n tid (2005) och gjort åtskilliga  ominstallationer även på samtliga windows: Vista,,7, 8,8.1 och 8.1 update och har ALDRIG fått några av googles installationerna att SPRINGA ut på nätet utan mina kommandon (antingen är det okunskap, felinstallerat

eller från dig allmänt ogillande av google chrome)

Redigerad av bgwm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har BARA (naturligtvis har jag testat andra )använt google sedan xp-n tid (2005) 

Första versionen av Google Chrome kom hösten 2008.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

bgwm, den 21 Jun 2014 - 13:07, skrev:snapback.png

Har BARA (naturligtvis har jag testat andra )använt google sedan xp-n tid (2005) 

Första versionen av Google Chrome kom hösten 2008.

,, fniss  :P

(sorry, kunde inte låta bli att fnissa, men ibland så kanske det är lätt att ta i lite extra,,, men tidsperspektiv kan vara svårt, vilket även gäller mig) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Svar till   Cecilia och Wilmer XI

Var står det någonstans om CHROME i nedanstående!!!!

"Har BARA (naturligtvis har jag testat andra )använt google sedan xp-n tid (2005)" 

Jag uppdaterade naturligtvis till chrome när det kom 2008.

Har jag missförstått E-forum,detta är väl till för att HJÄLPA och inte att förlöjliga, ,, fniss   :P från Wilmer

Min undran var eller hur jari får tilläggen att springa ut på nätet och jag..

" ALDRIG fått några av googles installationerna att SPRINGA ut på nätet"

och då kanske kunna hjälpa till att rätta till detta "konstiga springandet på nätet" 

Redigerad av bgwm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Ok, missförstånd förekommer, men ämnet gäller Google Chrome och som sagt mitt minne är långt ifrån 100%, så om Cecilia inte hade påpekat årtalet så hade inte jag reagerat alls  :P

(min moster som är 93 bast påstår att "ett mannaminne" är 1 år...)

Men jag önskar alla skribenter här en fortsatt trevlig helg  :thumbsup:

Redigerad av Wilmer XI

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min undran var eller hur jari får tilläggen att springa ut på nätet och jag..

" ALDRIG fått några av googles installationerna att SPRINGA ut på nätet"

och då kanske kunna hjälpa till att rätta till detta "konstiga springandet på nätet" 

Det är helt normalt att tillägg till webbläsare som är till för att visa annonser och liknande hämtar information ute på internet så fort de kommer igång, vilket kan vara så fort man loggar in. Det gäller sådana tillägg som följer med många gratisprogram. Lösningen brukar vara att man avinstallerar de tilläggen.

Trevlig helg till alla :thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tack Cecilia för förklaringen.

Till Wilmer:

"Om Cecilia inte hade påpekat årtalet så hade inte jag reagerat alls."

Nä, just det nu fick du en NJUTNING av att förlöjliga (MOBBA),

till och med förstärker med en Smileys,fy f-n för sådana inlägg

"min moster som är 93 bast" Ja och jag är 73 år och har 

någorlunda koll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...