Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype hittar inget ljudkort


NeedSkypehelp

Rekommendera Poster

NeedSkypehelp

Hej, jag har ominstallerat min dator och nu när jag är inne på Skype så kan folk inte höra mig på samtalet, jag kan höra dem perfekt och kameran som ljudet ska komma ifrån fungerar felfritt.

Det står på Skype att inget ljudkort hittas och jag misstänker att det kan röra sig om drivrutiner, har sökt förgäves men jag hittar inget som verkar tillförlitligt. Jag har ASUS P8H67 på Windows 7 ifall någon skulle ge mig äran att hjälpa mig, tack så mycket på förhand. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under ljudinställningar kan du ställa in vilken mikrofon som ska användas, testa att ändra. Här ska du kunna se att en stapel rör sig när du pratar - om du ställt in rätt "ljudkort" som är din microfon - om den nu har en inbyggd sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är vad som kan funka för dig:

 

OM du inte har en mikrofon, skaffa ett headet med inbyggd mikrofon och koppla in. Följ sedan mina instruktioner nedan.

OM du har en mikrofon så kolla så att du har kopplat in den rätt. Följ sedan mina instruktioner nedan.

 

1. Högerklicka på ljudsymbolen till vänster om klockan och välj "Inspelningsenheter".

2. Då kommer ett fönster att öppnas och där ska du höger klicka och bocka i alla ruter där.

3. Sen ska det finnas en ruta som heter "Mikrofon". Den ska du dubbelklicka på.

4. Gå till fliken "Allmänt". I drop-down menyn längst ner ska du välja "Använd enheten (aktivera)".

5. Tryck på "OK".

6. Om du har flera ikoner i listan ska du dubbelklicka på dem, gå till "Allmänt" och längst ner ska du välja "Använd inte den här enheten (inaktivera)".

7. Följ sedan instruktionerna i inlägg 2.

 

Om du behöver ett headset så är detta billigt och bra: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=47936

 

Hoppas mina råd hjälper till!!

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...