Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

köpa olika CD-KEY på nätet


MrPeter

Rekommendera Poster

Hej! 

Jag är på jakt efter en hemsida som säljer enbart CD-KEY digitalt till mig så när jag betalat får jag direkt ett mail en med cd key så man kan köra online. 

 

Det jag är  på jakt efter är att köpa Warcraft III (3) online och digitalt. 

 

någon som kan hjälpa mig med en säker sida att göra detta? verkar inte gå hos tillverkarna. verkar enbart fungera för "US" version. gör det någon skillnad? 

 

mvh

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Jag kan naturligtvis inte garantera "säker sida eller e-handel" men om du vill ha spelet för digital nedladdning så tror jag att Blizzard Shop kan erbjuda detta.

http://eu.blizzard.com/en-gb/games/war3/

 

Mitt tips när det gäller all e-handel oavsett; är att kontakta sin bank i första hand och fråga om dom har något som kallas för E-kort eller liknande.

 

Tex. Swedbank har den servicen med e-kort och fungerar på följande vis:

Man loggar in med sin kod-dosa på sitt Swedbank och kopplar sitt vanliga bankort med Mastercard eller Visa till ett sk. e-kort och därefter laddar hem en liten programvara från dom.  Man väljer också samtidigt en personlig kod.

 

Med detta sk. E-kort gör man därefter alla on-line transaktioner tex. köp via internet.

Det fungerar på följande sätt:

 

Man skall handla en pryl på en internetbutik som kostar 404 kr. och istället för att ge ut sitt rätta kontonummer och sitt rätta CCV-nr så skapar man då ett fiktivt Mastercard eller Visa nr. inkl. CCV-kod, med ett fastställt belopp i detta fallet 404:- som endast gäller vid detta enskilda köptillfälle.

 

I allt övrigt så fungerar e-kort som vilket som helst kredit eller bankkort - med den väsentliga skillnaden att både ens riktiga kortuppgifter (förutom namn) inkl. ccv (som står på baksidan av kortet 3-siffror) inte kommer ut på internet och än mindre till butiken och kan således inte senare missbrukas.

 

Ej heller kan butiken dra ett högre belopp än vad man satt som max-tak.

 

Man väljer då också att sätta tidsgräns på 1-12 månader, vid vilket det virtuella e-kortet skall vara giltigt. Vid abonnemang (tex. NetFlix) brukar jag höja antalet månader, men vid enskilda inköp endast 1-månad.

Eftersom man dessutom satt ett max-belopp på detta e-kort, så kan heller inte butiken i fråga dra högre belopp.

 

Blir man i alla fall lurad av butiken, så kan man trösta sig med att det är just detta belopp som man satt som övre gräns som överhuvudtaget kan dras från ens konto - och inget annat - samt ens riktiga kortuppgifter är intakta.

 

Polisanmälan och anmälan till sin bank gäller i samtliga fall man blir lurad, dock ingen garanti att man får tillbaks sina pengar.

Mvh

 

Ps. I Sverige rekommenderar jag att enbart göra e-handel med företag som har detta märke "Trygg E-Handel" på sin hemsida.

post-73434-0-06091200-1403120386.png

http://www.tryggehandel.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

G2A.com har detta märke "Trygg E-Handel". De är inte från Sverige, men kan köpas från dessa snabbt och säkert. Jag rekommenderar.

 

www.g2a.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

G2A.com har detta märke "Trygg E-Handel". De är inte från Sverige, men kan köpas från dessa snabbt och säkert. Jag rekommenderar.

 

www.g2a.com

Om de har det så är det ett falskt märke eftersom de inte finns med på Trygg E-handels lista över certifierade butiker: http://www.tryggehandel.se/?sida=godkanda&list=true
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...