Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bluetooth i bilen hur


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Detta blir säkert fel tråd - så flytta den i så fall tack. Jag undrar och som ni vet är jag en amatör av "rang" ~ hur installerar jag så att jag i bilen kan ha bluetooth med min iphone 5? Jag vill m.a.o kunna ringa "handsfree". Bilen har USB ingång - och en stor display för såväl gps som USB-minne m.m. Hur exakt gör man enklast och vad behöver jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bilen inte är förberedd för Bluetooth-handsfree är det lite krångligare. Många bilmärken kan kompletteras med detta i efterhand men det är ganska dyrt. Kolla med ditt bilmärkes försäljare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte finns Bluetooth från början i bilen är det bättre att köpa en sån här att hänga på örat som även kan användas utanför bilen:

http://store.apple.com/se/product/HE192ZM/A/jabra-style-bluetooth-headset?fnode=49&fs=f%3Donear-monobluetooth%26fh%3D35ee%252B2850%252B30d5

 

Obs, jag tipsar inte om just ovanstående produkt eftersom jag inte har en aning om det är någon bra. Tipsar om produktgrupp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns också bluetooth högtalare/mic som man fäster i solskyddet.
Sedan finns det varianter som man ansluter direkt i cigguttaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Har skapat ytterligare en "tråd" under GPS - här kommer info:

 

Då jag inte är riktigt säker på vilken typ av navigator jag har, så lägger jag upp bilderna här. Jag tror att det är ngt. som kallas för Infotainment System http://www.chevrolet...13cruze_nav.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manualen säger typ "Om bilen är utrustad med Blåtand kan du använda det"
(Jaha!)
 
Enklast att se om den möjligheten finns är att para ihop en telefon med bilen så som beskrivs på sidan 78.
 

Man sätter alltså bilens enhet i att vara synlig och sedan söker man enheter med mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...