Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ikoner och Windows 8 till 8.1


Torparen

Rekommendera Poster

Utgår i från mängdrabatt då det gäller två frågor.

 

Får med jämna mellanrum erbjudande att uppgradera till 8.1 Kan jag som amatör klara av denna operation?  PS jag är normalbegåvad DS

 

Fråga två Jag har två skärmar då jag är inne på en godtycklig sida och vill lägga upp en ikon på skärmen för denna är det inget problem. Men om jag vill ha den som en ikon i Window:s startsida hur gör jag då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får med jämna mellanrum erbjudande att uppgradera till 8.1 Kan jag som amatör klara av denna operation?

 

 

Absolut!

 

Fann en guide här:

Hoppas den kan vara till någon hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppgradera från 8 till 8.1

 

Om Torparen, liksom jag, tycker att det är lättare att hänga med, om man också får se en skriven instruktion, så har Microsoft skrivit hur man gör här:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/update-from-windows-8-tutorial

Tack för tipset har du något svar på fråga två?

 

Absolut!

 

Fann en guide här:

Hoppas den kan vara till någon hjälp.

Tack för tipset. Har du något svar på fråga två?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga två Jag har två skärmar då jag är inne på en godtycklig sida och vill lägga upp en ikon på skärmen för denna är det inget problem. Men om jag vill ha den som en ikon i Window:s startsida hur gör jag då?

Om vi hade ett svar på fråga två hade du förstås fått det. Själv förstår jag inte frågan, vilket kan bero på att jag har Windows 7 och inte Windows 8.

 

Med "lägga upp en ikon på skärmen" menar du lägga upp en ikon på en av skärmarnas skrivbord? Och vad menar du med "Windows startsida" ? Vill du ha en ikon eller länk till Windows startsida på någon av skärmarnas skrivbord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppgradera från 8 till 8.1

 

Om Torparen, liksom jag, tycker att det är lättare att hänga med, om man också får se en skriven instruktion, så har Microsoft skrivit hur man gör här:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/update-from-windows-8-tutorial

Ja torparen föredrar att läsa (svenska)  innan jag startar inmatningen av W8 rekommenderas jag att göra en säkerhetskopia. 

 

Jag har läst Windows information för säkerhetskopiering, och givetvis uppstår det frågetecken. Filhistorik skall tydligen vara det rätta programmet för aktuell operation.

 

 Jag har en extern hårddisk till vilken jag avser sända berörda filer.

Som jag fattar det så i.o.m jag aktiverat separata filhistoriken  kommer kopiering ske att ske med automatik. När? Orsak? 

 

Den separata hd (Selma) har utrymme för 880 BG ordinarie hd är belastad med 122 GB alltså något utrymmesproblem kan inte bli aktuellt.

 

Om jag inte tänker fel så är väl det enklaste att bara kopiera över rubbet till Selma eller?

 

Ja det blev en lång utläggning för en ända fråga men vad gör man.

 

Med hopp om tips och synpunkter stänger jag nu, och tar en kissesväng med Selma (lagotto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi hade ett svar på fråga två hade du förstås fått det. Själv förstår jag inte frågan, vilket kan bero på att jag har Windows 7 och inte Windows 8.

 

Med "lägga upp en ikon på skärmen" menar du lägga upp en ikon på en av skärmarnas skrivbord? Och vad menar du med "Windows startsida" ? Vill du ha en ikon eller länk till Windows startsida på någon av skärmarnas skrivbord?

 

Ja det är ju inte lätt att svara på frågor som är ofullständiga. Ja hur ska jag förklara min fråga ? Jo på ena skärmen får jag upp en massa programikoner då jag trycker på start alltså starskärmen. På denna skärm är enbart programikoner.,

 

På den andra skärmen (bärbara) kan jag ladda upp ikoner som hänvisar till sidor exvis eforum.

 

Den bild som flitig bifogat är den skärmbild som jag kallar för startskärmen. Min fråga är nu kan jag eforums ikon på denna skärm. Om jag fortfarande är otydlig så bordlägger vi frågan tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...