Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extern skärm vill inte visa tillgänglig max upplösning


Smilingeyes

Rekommendera Poster

Smilingeyes

Hej!

 

Har en laptop (Lenovo Thinkpad) med en extern skärm inkopplad (HP ZR). Skärmen ska enl uppgift klara av 1920 * 1080, men när jag går in på skärminställningar, kan jag bara välja max 1280 * 720. Via Avancerat, Visa Alla Lägen, hittar jag flera ex av dom högre upplösningarna, men när jag väljer någon av dessa så blir den externa skärmen svart.

 

Finns det något sätt att komma runt denna begränsning? Och var kan begränsningen ligga, är det i skärmen eller behöver jag ett bättre grafikkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du med utökat eller delat skrivbord med den bärbara?

Testa i så fall att bara använda den externa och kolla om du då kan ändra upplösningen för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att sätta den externa skärmen som primär skärm och sedan startat om datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med min laptop, visade sig att HDMI-outputen inte klarade lika mycket som inbyggda skärmen utan blev fast med lägre upplösning på extern skärm.

Finns dock externa grafikkort man kopplar in via USB i datorn och DisplayPort in till skärmen vilket ger upp till 1920*1080.

 

Så, kolla hur hög upplösning din bildskärmsutgång kan köra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smilingeyes

Hej!

 

Svar Ja på både Michael's o vertpre's frågor.

 

Kanske hjälper Jonas' lösning, men jag måste höra med interna IT om jag får skaffa ett externt kort. (det är en jobbdator, och jag misstänker att dom blir väldigt kinkiga om man springer ut o köper något på eget bevåg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Smilingeyes

Efter mycket om o men fick jag tag i en annan skärm, den var iofs lite mindre, men den datorn klarar av att visa vad som är maxupplösning på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...