Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Läsa PDF utan krångel?


Jodie

Rekommendera Poster

GPS måste vara aktiverat om du ska kunna använda navigeringen...

 

Eftersom jag kan använda Eniros navigator UTAN abonnemang så sker ingen *) trafik via ex. ett kontantkort.

 

Själva kartan och information om var du befinner dig, hur fort du kör, var fartkameror finns osv funkar alltså utan abonnemang.

 

*) Men visst, har man ett abonnemang så antar jag att Appen nyttjar det för att kunna söka adresser och POI osv.

 

Men för att klarställa lite:

Har du installerat denna?

https://play.google.com/store/apps/details?id=se.enironav.android

 

Har du startat appen och installerat (gratis) svenska kartan och (gratis) svensk röst?

Såvitt jag minnes nu har jag aldrig på eget initiativ installerat någonting alls i den här mobilen (däremot har det automatiskt skett saker, se //eforum.idg.se/topic/346086-cat-b15-diverse-funderingar/ ).

 

Som står på innevarande tråds första sida, är det väl Google Navigation som finns installerat och som säkerligen fungerar som vanligt om jag aktiverar dataanslutning.

 

För en stund sedan aktiverade jag som experiment GPS i Flygplansläge men ingen position hittades, se illustration.

 

post-23286-0-11332300-1417269204_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah! Sorry, mitt fel.

 

Med "Navigation" som jag skrev i ett inlägg menade jag Eniro Navigation.

Uppmärksammade inte att en fråga i ett inlägg handlade om Google Navigation och jag svarade med en skärmdump från Eniro Navigation.

Har sedan fortsatt tro att det hela tiden, från när det gick över från fråga om PDF till fråga om GPS, handlat om Eniros App.

Sorry  :blush:

 

Men - då föreslår jag att du installerar Eniro Navigation i stället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...