Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudproblem vid videoöverföring


DumBurken

Rekommendera Poster

Hej

 

Håller på att föra över mina gamla video 8 band till datorn och det har gått över förväntan men när jag skulle göra det med en kompis band så får jag helt plötsligt inte med något ljud. Kör med exakt samma utrustning och inställningar men ljudet uteblir på hans band. Vad kan detta bero på tro?

 

Kör över från en Sony Handycam via Pinnacle 510 USB in i Pinnacle Studio 15. Det konstiga är att de banden jag inte får med ljudet ifrån är filmade med Handycamen. Mina egna band är filmade med en annan kamera som inte finns mer men de är klockrena både bild och ljudmässigt. Kan det vara någon ljudinställning i Pinnacle programmet som skall ändras tro? Konstigt i så fall att det funkar med mina egna band.

//Lars

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att ljudinspelningen på din kamera är i mono medan den är i stereo på de band som är inspelade på den maskin du använder?
Det kan också vara det omvända.

 

Jag skulle nog söka lösningen på kamerans inställningar snarare än i datorn och Pinnacle.

 

Har du tittat på detta?

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att ljudinspelningen på din kamera är i mono medan den är i stereo på de band som är inspelade på den maskin du använder?

Det kan också vara det omvända.

 

Jag skulle nog söka lösningen på kamerans inställningar snarare än i datorn och Pinnacle.

 

Har du tittat på detta?

 

Åge

 

Tack för svaret :)

Hittar inga ljudinställningar i kameran. Blir lite vilse i tankegångarna eftersom mina egna band fungerar i en kamera som de inte är inspelade i medan de som hör ihop med kameran inte funkar. Kollade ljudinställningarna i pinnacle och de står på 16 bitars mono. Skall kanske prova att ändra till stereo och se om det funkar.

Återkommer :)

//Lars 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att ljudinspelningen på din kamera är i mono medan den är i stereo på de band som är inspelade på den maskin du använder?

Det kan också vara det omvända.

 

Jag skulle nog söka lösningen på kamerans inställningar snarare än i datorn och Pinnacle.

 

Har du tittat på detta?

 

Åge

 

Du hade rätt så tillvida att det berodde på stereo kontra mono men jag ändrade inställningar i Pinnacle Studio 15 så nu funkar det.

Tack för hjälpen än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade rätt så tillvida att det berodde på stereo kontra mono men jag ändrade inställningar i Pinnacle Studio 15 så nu funkar det.

Tack för hjälpen än en gång.

Hej!

Tack för att du återkom

Kul också att det löste sig.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...