Just nu i M3-nätverket
Jump to content

"Kortet WNA3100 har drivrutins- eller maskinvarurelaterade problem"

J.Holén

Recommended Posts

Jag behöver hjälp med min älskade dator då den helt plötsligt inte ville ansluta sig till internet.

Det började igår kväll efter jag fick bluescreen. (Har fått det två gånger innan, dock alla dom tre gångerna inom en och halv månad. Vet inte om det är relevant dock?) och sedan då när jag startade upp datorn igen så visade det sig att den inte anslöt sig till internet. Jag trodde då bara att nätverkskortet hade blivit inaktiverat igen, men det visade sig att det inte var problemet. När jag då gjorde en felsökning fick jag då svaret "Kortet Wireless N-300 USB adapter WNA3100 har drivrutins- eller maskinvarurelaterade problem"

Så jag laddade då ner dom nya drivrutinerna till WNA3100 (på en annan dator, flyttade dock över installationsfilen till datorn med felet såklart) och uppdaterade drivrutinerna. Men nej, problemet kvarstår.sad.gif 

Så nu sitter jag och har ingen aning om hur jag ska lösa det. Tackar för hjälpen i förhand!

(Obs, har gjort en systemåterställning i ren desperation. Men det hjälpte inte heller)

Har windows 7!

Löste problemet själv!

Ifall det är någon annan framöver som har samma problem så, såhär gjorde jag.

Eftersom jag inte bara kunde uppdatera drivrutinerna och jag kunde inte heller avinstallera dom. så fick jag ta bort alla gamla drivrutiner själv. Det gjorde jag via felsäkert läge,(ink register) efter det var det bara att installera in dom nya drivrutinerna så funkar den perfekt!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...