Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Produktbilderna för stora på Ikea.se - vad är felet?


Lighthouse2

Rekommendera Poster

Lighthouse2

Hej på er!

 

Har ett mystiskt fenomen med IKEA.se (bara där, inte på någon annan websida) och det inträffar bara med Firefox och Internet Explorer - men inte med Chrome.

 

Bilden på produkten är för stor, på vilken produkt man än tittar på, och går över texten och hur jag än försökt i inställningarna (även Ctrl + och -) så ändras bara bakgrunden i storlek, men den stora bildrutan förblir stor och produkttexten oläsbar.

 

Vad kan detta bero på och hur fixar man det?

 

post-134245-0-96656900-1402172439_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med att se IKEAS produkter och läsa vad det står om dem i Firefox eller Internet Explorer 11. Se bilden IKEA FF! post-55300-0-10846500-1402202193_thumb.jpg

I Firefox har jag behållit standardinställningen för typsnitt och teckensnittsstorlek, dvs. Times New Roman Teckenstorlek 16. Se bilden Options Content i FF. post-55300-0-81515200-1402202293_thumb.jpg

Undersök till att börja med vad du har för inställning när det gäller teckensnittsstorlek i Firefox.

 

Det ser förstås ut som om du har samma textstorlek som mig men själva produkten verkar ha glidit åt höger så att den delvis döljer texten. Exakt vilken produkt (under vilken kategori) är det som din bild visar?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2

Det blev uteslutningsmetoden och 1 kopp starkt kaffe som löste problemet. :thumbsup:

Det visade sej att mitt Firefox behövde avbockas Fonter & Färger - Avancerat - och här tillåta websidor att använda sin egen font istället för min förvalda. Efter det ser allt ut på Ikea.se som det ska.

 

Tack mbgtmari för ledtråden!  :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att jag ledde in dig på rätt spår. Bocken framför Allow pages to choose their own fonts, instead of my selections above (Fonts) och Allow pages to choose their own colors, instead of my selections above (Colors) är nog standardinställning för jag har aldrig ändrat något där.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...