Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbsidor laddar långsamt samtidigt som de hackar fram


VIM

Rekommendera Poster

Webbsidor börjar plötsligt att ladda mycket långsamt samtidigt som de hackar sig fram. Kan detta ha ett samband med att skrivaren samtidigt slutade att kommunicera med datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

​Nej, det beror på din internetleverantör eller den sidans server du besöker oftast, sedan har det nog ingenting med hur din skrivare fungerar, där skulle jag prova med att uppdatera drivrutiner. eller så är det dåligt med minneskapacitet..

 

Sedan skriver du inte om du har kabel eller trådlöst..dator etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att du har fått in någon toolbar eller adware som ligger i bakgrunden och gör att sidorna tar längre tid att ladda. Har du laddat ner , installerat något nyligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan ha rätt, jag har, av någon outgrundlig anledning, fått en ny startsida (ASK) och samtidigt sidans toolbar som jag har försökt bli av med men ännu inte lyckats. Men jag fortsätter.

Tack för ditt intresse i mitt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ASK? Menar ask.com?

Scanna datorn med Adwcleaner. Det är ett bra program för att hitta och ta bort oönskade program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag menar  ask.com.  Adwcleaner visade på 6 infektioner vilka rörde videoconverter o.dy. varför jag ignorerade dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I länken du fick av vertpre stod det att man skulle avaktivera upptäckt av ASK Toolbar (DisableAskDetection) om man hade Antivir Webguard, dvs. inte annars. Jag antar att du inte använder Antivir. Avaktiverade du ändå ASK upptäckten? Har du därför fortfarande denna toolbar som startsida, vilket du inte vill? I så fall kan du följa den instruktion Cecilia brukar ge:

[spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet Detta har du redan gjort]
Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Scan-knappen.
Vänta tills sökningen är klar.
Klicka på Report-knappen.
En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.
Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner[R0].txt

 

Cecilia har gett den instruktionen till en annan som råkade ut för att få sin startsida kapad:
//eforum.idg.se/topic/344148-min-startsida-i-ie-11-kapad-av-yahoo/

 

Du klistrar alltså in rapporten i denna tråd så granskar hon den med sina falkögon när hon får tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag menar  ask.com.  Adwcleaner visade på 6 infektioner vilka rörde videoconverter o.dy. varför jag ignorerade dem.

Det finns en del videoconverter som lägger in annonsprogram. Klistra in rapporten från AdwCleaner så får vi se vad den hittar för något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...