Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kalender


frholm

Rekommendera Poster

Tjenare alla!

 

laddade ner detta kalender skriptet ver 5 http://www.webforum.nu/showthread.php?t=155921&highlight=php+kalender och har för mig att jag använt mig av det för några år sen utan problem på ett annat webhotell.

 

grejen är att när jag ska lägga in events i en mysql databas, uppdatera eller ta bort events så när jag klickar på någon av dom knapparna i formuläret så hamnar jag på en 404 felsida på webhotellet, och är helt säker på att filen ligger på servern.

 

så här ser formuläret ut

<form id="newEvent" name="newEvent" method="post" action="db_querys.php"><input type="hidden" name="eventid" id="eventid" value="" /><input type="hidden" name="uri" value="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>" /><table width="300" border="0" cellspacing="0" cellpadding="3">    <td>Startdatum:</td>    <td>      <input name="startdatum" type="text" id="startdatum" maxlength="10" /></td>    <td>Slutdatum:</td>    <td><input name="slutdatum" type="text" id="slutdatum" maxlength="10" /></td>  </tr>    <tr>    <td>Händelse:</td>    <td colspan="3"><input name="event" id="event" type="text" maxlength="255" size="60" /></td>    </tr>  <tr>    <td> </td>    <td colspan="3"><input type="submit" name="LaggTill" id="LaggTill" value=">> Lägg till" onclick="return ValideraForm()" /> <input type="submit" name="Uppdatera" id="Uppdatera" value=">> Uppdatera" onclick="return ValideraForm()" /> <input type="submit" name="Radera" id="Radera" value=">> Radera" onclick="return confirm('Är du säker på att du vill radera händelsen?\nDu kan inte ångra dig senare!');" /></td>    </tr></table></form>

<?php // ##########################################// © Per Schlüter // info@lenab.se// ##########################################include('conn.php');function checkHTML($text){	// kolla så det inte finns html kod      	$stripped = strip_tags($text);               	if($text != $stripped) { // hmm, varför hittade vi html kod?		return true;	}	return false;}// ##########################################// Lägg till nytt event i databasen// ##########################################if(isset($_POST['LaggTill'])) {	// rensa bort blanksteg	$ok = true;	foreach($_POST as $key => $val){		$_POST[$key] = trim($val);				if (checkHTML($_POST[$key])) {			echo "HTML kod är inte tillåten.";			$ok = false;			exit;		}	}	if($ok) {		$sql = "INSERT INTO events(start, slut, event) VALUES('{$_POST['startdatum']}', '{$_POST['slutdatum']}', '{$_POST['event']}')"; 		mysql_query($sql) or die ("Tyvärr, det uppstod problem med att lägga in händelsen.");	}		// Återgå till kalendern	header("Location: {$_POST['uri']}");	exit;}// ##########################################// Uppdatera ett event i databasen// ##########################################if(isset($_POST['Uppdatera'])) {	// rensa bort blanksteg	$ok = true;	foreach($_POST as $key => $val){		$_POST[$key] = trim($val);				if (checkHTML($_POST[$key])) {			echo "HTML kod är inte tillåten.";			$ok = false;			exit;		}	}	if($ok) {		mysql_query("UPDATE events SET start='{$_POST['startdatum']}', slut='{$_POST['slutdatum']}', event='{$_POST['event']}' WHERE id = '{$_POST['eventid']}'") or die ("Kunde inte uppdatera händelsen.");	}	// Återgå till kalendern	header("Location: {$_POST['uri']}");	exit;}// ##########################################// Radera ett event i databasen// ##########################################if(isset($_POST['Radera'])) {	$query = "DELETE FROM events WHERE id = '{$_POST['eventid']}'"; 	mysql_query($query) or die ("Kunde inte radera händelsen.");	// Återgå till kalendern	header("Location: {$_POST['uri']}");	exit;}?>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...