Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

visa bild från mobil på tv


Hans-Erik

Rekommendera Poster

har mobil samsung galaxy express Gt 18730 och tv samsung ue 8005.vill alltså visa bilder från mobilen på tv:n men får inte till det - enheterna känner inte av varandra. hur göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar - jag hade samsung.link - även på den här datorn och fick även en uppdatering för datorn som jag gjort - och vips så nu har jag fått det att funka - samsung.link-ikonen på mobilen och dådyker alla bilder upp som finns i nallen - klickar på en bild ochdå kommer en liten ikon upp i bilden som visar att jag kan köra mobilen på tv:n. tack - kul. nu ska jag se hur det går att göra samma sak på datorn från mobilen. ska kolla dlna-serverapp också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har laddat ner appen BubbleUPnP till Mobilen - måste jag ladda ner nåt till datorn också för att få kommunikation mobilen - datorn???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn behöver ha en mediaserver DLNA/UPNP för att Bubble ska kunna hitta video/musik/bilder därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är en 70-årig man så jag är lite trög.... googlat men jag hittar ingen lämplig fil att ladda ner bland allt som skrivs om DLNA/UPNP - kan du hjälpa till??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilken version av Windows(?) du har men du behöver aktivera Mediadelning i Windows Media Player eller motsvarande.
Du ska inte behöva ladda ner något.

 

Windows XP och Media Player 11

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-xp/help/windows-media-player/11/share-media

 

Windows 7

http://www2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/vSupportHowToGuideDetail?storeId=15001&idval=UCM_STG_CNT_051244&catname=Blu-ray+Disc%26%238482%3B+Players&title=Usage+Guide+-++How+to+Setup+DLNA+on+Windows+7+Operating+System

 

Windows 8

http://www.topnettricks.com/windows-8-dlna-media-server/

 

 

Tänk på att filstödet inte är så utbrett vad gäller video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack - men typiskt på den här datorn har jag Vista vilken jag än sålänge använder mest - men har 2 andra med Windows 8.1. Som mediaspelare använder jag i alla 3 Classic Home Cinema x64 v 1.5.0.2827.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar - jag hade samsung.link - även på den här datorn och fick även en uppdatering för datorn som jag gjort - och vips så nu har jag fått det att funka - samsung.link-ikonen på mobilen och dådyker alla bilder upp som finns i nallen - klickar på en bild ochdå kommer en liten ikon upp i bilden som visar att jag kan köra mobilen på tv:n. tack - kul. nu ska jag se hur det går att göra samma sak på datorn från mobilen. ska kolla dlna-serverapp också.

Registrera din dator på link.samsung.com om du inte redan gjort det. Sedan kan du se på din mobil vilka enheter som är registrerade på Samsung Link. Välj den enhet där du vill se dina bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...