Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
MatsLo

LÖST Virus? Ominstallation?

Rekommendera Poster

Det brukar jag också göra, som leka med en annan dator, titta på TV, kolla på surfplattan, rulla tummarna, vila ögonen, ute och springer, handlar mat med mera..............  :D:P

Åge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Och då tillkommer ju alla övriga programinstallationer av valda funktioner; såsom antivirus, flash, pdf-läsare, kontorsprogram, spel, bild och videoredigering etc.etc.

Tillkommer gör också installationer av grafikdrivrutiner och datorspecifika drivrutiner, inställning av bildskärmsupplösning, mus,  osv.

Till yttermera visso så skall dom flesta av dessa i sin tur konfigureras upp, samt att avr och vissa skall uppdateras.

Eventuella fil-backuper skall läsas in och läggas på rätt ställe, bokmärken i webbläsaren och ställa in sin e-post klient.

Efter allt detta bör man köra en Windows update igen...

En vecka innan allt är på plats och ser ut och fungerar som man tänkt, beroende på hur mycket tid man lägger ned per/dag och program man har? ;)

[Edit] Då återstår naturligtvis att ta en backup och se till att denna kan återskapas via bootbart media (usb, dvd, etc.), men en sådan skall alltid utföras regelbundet oavsett.

Redigerad av Flyfisherman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Det såg ut som om allt funkade....

W8.1 är installerat, Virusprogram COMODO, Spotify och Chrome Webläsare samt Office 365, allt flöt på smärtfritt och surf mm funkade utan problem

Plötsligt så varnade COMODO för ett "hot" jag tryckte fixa och programmet tog bort något och bootade om, W sa då att det fanns ett hot och rekommenderade återställ (vilket jag gjorde återställ utan att ta bort filer) när det rullat i nån timme och det var gjort till ca 85% så fick jag "blåskärm" där det stod att datorn saknade operativsystem, inget hände så jag slog av eländet och startade på nytt  men nu har skärmen stått med Compac loggan och snurrat samtidigt som det står "förbereder" 

kl 22,00

Nu säger den "Konfigurerar några saker 6%" 

22,30

Är tillbaka i W8 igen... kör Åge:s patch (KB2871389) och sätter igång en uppdatering till W8.1 igen och hoppas på bättre tur denna gång

Redigerad av MatsLo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

post-57552-0-36036900-1401520360_thumb.jpg

Det verkar struligt med datorn.Jag skulle så fort som tillfälle ges testa hårddisk och minne med datorns program enligt bifogad bild 

Det finns hos HP support uppdateringar som kan vara värda att installera bl.a en BIOSuppdatering från i år

LARSAS

Redigerad av LARSAS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Larsas

Tack för den infon men minne o hårddic är OK likaså var tydligen senast BIOS installerat.

Jag fortsätter med installation av övrig programvara i morgon kväll, nu är det seglingsdax  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...