Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PcAnywhere över ADSL


PKaze

Rekommendera Poster

Jag ska hjäpa en småföretagare så att han kan jobba hemifrån. I butiken kör han NT4 (ADSL-uppkoppling) och i hemmet kör han win98se (ADSL-uppkoppling). Nu vill han kunna "arbeta på butiksdatorn hemmifrån".

 

Jag har använt PcAnywhere för något år sedan, och det programmet skulle passa fint för den uppgiften. Vad krävs för att kunna se butiksdatorns skrivbord på hemmadatorn? Räcker det med PcAnywhere, eller måste det till något VPN-program också?

 

På Dustin finns det två varianter av PcAnywhere, Host och Base, måste man köpa båda, eller räcker det med Base (den dyraste)?

 

Någon som har något alternativ till PcAnywhere?

 

Mycket tacksam för svar!

 

/Cyradis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra alternativ är VNC det är dessutom freeware

 

Det låter intressant. Jag var in och tittade på hemsidan.

 

Blir det säkert? Båda datorerna kommer att köra med Tiny Personal Firewall, och jag tänkte låsa inkommande anrop från alla IP utom det som den andra datorn har. Räcker det?

 

Poäng till dig förresten! :-)

 

/Cyradis

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remote Administrator före VNC säger jag

 

OK. Det låter också intressant!

Jag försökte gå in på sidan, men den gick inte att nå för tillfället (får väl försöka igen senare).

 

Kan du skicka programmet till mig?

peter@cyradisdata.com

 

Poäng till dig med!

 

/Cyradis

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt apropå. Hur låser jag ip, eller rättare sagt hur låser jag upp om någon låst inkommande ip i min dator.

 

Problem med att helt plötsligt så funkar inte fjärranslutningen dvs får ingen trafik in vid uppkoppling till min isp.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...