Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 2010 - sammanställning av kalendrar på avdelningen


anmadan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Idag har vi en whiteboard där alla på avdelningen skriver upp sina möten som info för alla andra. Jag har funderingar på att göra något elektroniskt istället eftersom alla använder outlook 2010 där de skriver in sina bokade möten. Visst kan man idag se vid sin egen dator hur folk är uppbokade, men tanken är att ha en större skärm där vi tidigare hade whiteboarden så att alla som går förbi enkelt ska kunna se hur folk är uppbokade.

 

Jag har kollat på Schemavy i outlooks kalender, men lyckas inte se hela veckan utan att man måste scrolla. Har ändå satt ner tidsskalan så långt det går (60 min). Finns det någon inställning man kan göra för att kunna se mån-fre utan att behöva scrolla? Nu ser man max måndag- onsdag vilket inte fungerar så bra.

 

Eller finns det någon annan programvara som kan synkas med outlook 2010 som ger en bättre överblick på hur personerna på avdelningen är uppbokade. Jag vill att man ska kunna använda den infon som de redan skrivit in i sina kalendrar, så man slipper dubbelarbete.

 

Vi använder Microsoft Office Professional Plus 2010, där det ingår access, excel, sharepoint workspace, onenote, outlook, powerpoint, publisher, word, infopath.

 

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en tanke, ej genomtänkt:

 

Låta den gemensamma datorn ha en google-kalender som är synkade med allas Outlook?

Jag föredrar att använda googles kalender där jag har tiilgång till flera familjemedlemmars kalendrar men vill kunna visa mina, i Outlook, inbokade möten och därför synkar jag Outlook->Google (men inte tvärtom).

Är ju ganska enkelt att testa om det skulle fungera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hej,

 

Jag hade också sådana tankar tidigare, att synka med exempelvis google. Problemet är att man har strypt ner rättigheterna, så jag kan inte synka med externa kalendrar. :(

 

Tycker det verkar konstigt att man inte kan se hela veckan i schemavyn. Har visserligen bara testat på en 24"-skärm, så det kanske blir annorlunda med en större skärm. Det är skillnad när jag kollar hur mycket av veckan som syns i min bärbara dator kontra 24"-skärmen. Frågan är bara hur stor skärm som måste till för att hela veckan ska synas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar väl lite om läsbarhet.

Schemavy och tidskala 60 minuter visar för mig 24+6 timmar på en 24"

Skulle man kunna ändra tidsskalan till låt säga 8 timmar skulle ju ev. inbokade möten mm bara visas som ett tunt streck, oavsett om mötet är 8 timmar eller 30 minuter..

 

Problemet är att man har strypt ner rättigheterna

Då får rättigheterna så lov att utökas om personalen ska kunna få denna önskade funktionalitet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...