Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail, IE, Skype slutar fungera


Thomas64

Rekommendera Poster

Hej hej, 

 

Nu var jag tillbaka igen och hade hoppats på att få lämna resultat för hur jag lyckats få ordning på mina problem (viktigt att göra det tycker jag för alla som får samma problem). Nu har jag tyvärr inte löst mina problem på någotvis men dock med vissa förändringar. 

 

Jag gjorde som vertpre tipsa om, tog bort IE och installera Opera i stället. Kör WLM 2011 men som kraschar fortfarande. Opera där emot har inte kraschat och inte skype heller så här långt bör tilläggas.

 

Jag snacka också med en annan mycket kunnig person (precis som ni) och han menade på att eftersom jag tagit bort allt, formaterat, uppdaterat bios, ny SSD disk, ram minnen, ja ni vet allt som har gjorts, och ändå händer samma sak med WLM. Då hjälper det inte med att köpa windows 8 eller installera om och om igen, det måste vara något annat som stör, kanske mer någon hårdvara eller usb port, nätagregat mm. Eftersom det är WLM, sedan följer IE och sedan skype så är ju det nätverks relaterat. Kanske mitt nätverkskort inte fungerar som det skall, kanske nätagregatet inte funkar som det skall eller kan det vara något fel via mina usb portar med skrivare, hårddiskar mm.

 

Ingen dum ide alls, eller vad tycker ni?

 

Jag har gjort så i dag att jag tagit bort alla onödiga usb kopplingar och kör endast mus och tanjentbord, inga hårddiskar, skrivare eller högtalare. Detta test börja jag med i morse och hittils har inte WLM kraschat. Jag har även köpt nytt agregat och nätverkskort men väntar med att testa med det efter detta testet.

 

En liten fråga som jag undrar över från i dag, varför skapar datorn mappar som läggs i papperskorgen. Jag försöker alltid att hålla min papperskorg tom men så helt plötsligt ligger där ett par mappar som heter: WLMCC9F.tmp och WLMFF2.tmp  Mapparna är tomma och låter som dom hör till WLM men hur? Varför skapas dom och varför läggs dom i papperskorgen direkt?

 

Mvh/ Thomas 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Skapad
  • Senaste svar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...