Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modernt bildvisningsprogram för Windows?


Mr.Notepad

Rekommendera Poster

Mr.Notepad

Jag hittar verkligen inte det jag söker, och jag kan inte vara ensam om att vilja kunna hantera bilder och filmer på ett överskådligt och enkelt sätt i Windows.

Min favoritvisare för bilder i Windows har varit det inbyggda programmet "Windows Fotovisare", men det har föråldrats och saknar en hel del viktiga funktioner.

I och med att man både filmar och fotar med mobiler och digitalkameror, så har också antalet filer ökat rejält.
Man skapar massor av mappar och undermappar för att kunna hålla isär vad som är vad, men samtidigt måste man in i hundratals mappar och manuellt visa filerna i varje specifik mapp. Dessutom måste man använda olika program för att visa bilder och filmsnuttar.

Jag har förgäves försökt hitta ett program där man kan, i en typ filhanterare, välja en mapp och även kunna välja att ta med undermappar. Sedan visa bilder OCH filmer i helskärm på ett enkelt sätt genom att tex bläddra framåt/bakåt med piltangenterna. Gärna visa thumbnails med.
Program som Picasa, IrfanView och liknande har många redigeringsfunktioner, export och filter men de klarar inte av att öppna en mapp på nätverket och visa bilder och filmer från mappen och undermappar.
Jag söker alltså inte ett redigeringsprogram, utan ett bild-/filmvisningsprogram för den som sparar några tusen bilder per år i kanske hundra mappar, utan att behöva öppna enstaka undermappar eller köra olika program för att se bilderna respektive filmsnuttarna.

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...