Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Reklam


Torparen

Rekommendera Poster

Jag har fått in någon form av skräp som stör mig. Om jag går in på en sida för att kika på olika typer av varor, dyker det upp en grön figur.  När pekaren passerar över denna figur dyker det upp små lappar med reklam.

Vad är det och hur tar jag bort det?

 

Tack på förhand

Lennart

 

Närt jag skickar detta mail tror jag att figurerna dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du har fått in annonsprogram och/eller -tillägg. Det ska väl gå att få bort även om det kräver ett antal steg.

 

Följ anvisningarna i tråden Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn så gott det går.

Efter det att jag lagt FRST på skrivbordet och startar upp kommer det upp en textruta i vilken det står "FRST" samt Scan Search Files m.m

 

Alltså inget om att jag skall godkänna.

 

När jag kör scan får jag ut två listor  Addition-anteckningar och FRST anteckningar.

 

Vad gör jag nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Farbar har tydligen ändrat lite sen jag körde FRST senast.

 

När det är klart kommer det att ha skapats två loggar FRST.txt och Addition.txt på skrivbordet.
Om du använder en annan webbläsare än Internet Explorer 11, klistra in innehållet i FRST.txt direkt i ditt svar och bifoga Addition.txt.
Om du använder Internet Explorer 11, får du bifoga båda loggarna till ditt svar.
Klicka på Använd fullständig editor för att se hur du bifogar filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FarFlungMilk

Jag har fått in någon form av skräp som stör mig. Om jag går in på en sida för att kika på olika typer av varor, dyker det upp en grön figur.  När pekaren passerar över denna figur dyker det upp små lappar med reklam.

Vad är det och hur tar jag bort det?

 

Tack på förhand

Lennart

 

Närt jag skickar detta mail tror jag att figurerna dyker upp.

Hej! Malwarebytes är väldigt bra för att ta bort virus och reklamprogram och annat oönskat. Ladda ner här: http://www.malwarebytes.org/free/ Följ sedan instruktionerna när du installerar programmet. Innan du trycker Slutför på installationen, avmarkera "Aktivera testversion av Malwarebytes Premium" (Du kan alltid starta testversionen senare), och starta Malwarebytes. Uppdatera Malwarebytes genom att trycka på "Uppdatera nu" vid Databasversion. Efter det, gå till inställningar, Identifiering och skydd, och se till så att detta är markerat:

 

Använd avancerad heuristisk motor (Shuriken)

Skanna efter rootkits

Skanna inuti arkivfiler

 

Och se till så att "Identifiering av PUP (Möjligen oönskade program)" antingen står på "Varna användaren om allt som identifieras" eller "Behandla allt som identifieras som skadliga program"

 

Se till så att "Identifiering av PUM (Möjligen oönskade modifieringar)" antingen står på "Behandla allt som identifieras som skadliga program" eller "Varna användaren om allt som identifieras".

 

Gå sen till fliken "Skanna", välj "Hotskanning" och tryck på "Skanna nu". Detta kan ta ett tag, och radera sedan det skadliga den har hittat och berätta gärna i forumet om den hittade något.

 

 

 

/Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Viktor

 

Jag har fått ytterligare ett problem troligen efter det att jag laddat in Malware.

Jag kommer inte ut på annat än mailen alla andra exvis eforum får beskedet  "det går inte att ansluta proxyservern"

 

Om du tror att du kan hjälpa mig får du komma via mail, jag skriver nu på en lånad dator.

 

Lennart lennart3601 kanelbulle gmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lennart!

 

Kolla här:

Kontrollpanelen - Internetalternativ - Anslutningar - LAN-inställningar

 

Klicka på Avancerat (om det går)

Ta bort innehållet där så att alla rutor under rubriken Servrar är tomma.
Klicka OK

 

Ta bort eventuellt innehåll i rutan Adress
Avbocka "Använd en proxyserver...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...